Plaatsing videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

homemix25

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Hallo,
Ik heb een aantal weken terug een nieuwe pc in elkaar gezet en hij draait perfect. In het begin nog wat problemen maar allemaal opgelost. Nu denk ik alleen dat ik er nog niethet volledige uit haal. Dit komt dor het volgende. Ik heb het msi k9a2 cf-c moederbord. dit ondersteunt crossfire. nu heb ik mijn ati radeon 4850 1gb in het onderste pci-express slot zitten. Is dit slot langzamer dan het bovenste en kan ik hem beter in het bovenste slot doen?

Yoeri

Oke, kan het dan aan fraps liggen dat ik in call of duty 2 maar 60 frames per seconde heb? Want zou toch goed moeten lopen lijkt mij.

Vaak raden ze wel het eerste (bovenste) slot aan, als je maar 1 kaart gebruikt. Altans dat geven ze bij mijn nieuwe moederbord wel aan. Zowel voor ATI als Nvidia kaarten.

[edit] 60 frames, een mens kan geloof ik 30 frame per sec aan, dus zou de game vloeiend moeten draaien.[/edit]

kan... maar beide sloten zijn zover ik kan zien bij specs van bord pci-e x16

maar wat zijn je verdere problemen dan?
drivers ok?
voeding voldoende voor systeem etc etc

Niet echt problemen. Voeding moet genoeg zijn: antec neohepower 550 watt. Maar ik dacht omdat ik maar 60 frames per seconde haal in call of duty op een resolutie van 1440x900 dat het misschien kon komen door de plaatsing van me videokaart

ik betwijfel het...

maar je zou eens kunnen kijken wat ie doet aan de hand van reactie van Crash

Ja dat was dus wat ik ahd gehoord, dat je hem het beste in het bovenste slot kan doen. Bedankt voor de info. Vraag is opgelost!

Staat als het goed is wel in de handleiding van je moederbord vermeld.

laat eens weten wat je bevindingen zijn als je wisselt.ben nu wel nieuwsgierig aangezien ik bij MSI er nog niets over kan vinden in manuel

dan ga ik nu even me pc uitzetten en het proberen, hoef ik hiervoor niks te veranderen aangezien hij in het andere slot gaat?

stukje uit manuel

If you intend to install only ONE graphics card, make sure that:
a. the graphics card is Installed on the mazarine PCIE x16 slot (PCI_EX1);

bovenste wordt dus geadviseerd maar of je verschil merkt???
eeuuh ja als goed is dus wel.bovenste is dan x16 en onderste x8

forget mij replay

Laatst bewerkt:
wil wel even mijn excuses aanbieden voor mijn eerst reactie dat niet uit zou moeten maken.

dit was wel gebasseerd op de eerste spec'spagina van je bord.Nu ik de manuel gedownload had zie je dus dat bovenste slot 16 speed is en onderste 8speed.

bij deze.....

Maakt niet uuit, Ik heb de kaart in het andere slot zitten. Als ik nu mijn pc aanzet zegt hij: pieppieppiep. en your case has been opened. please enter setup
dan kom ik in de bios en ga ik gewoon save and exit start hem op
start opnieuw op en hij geeft het weer. Wat te doen??

EDIT: heb het al gevonden. Moeste even wat resetten in de bios. Hij draait weer perfect. Heel erg bedankt voor jullie hulp. Nu ga ik lekker gamen!
Yoeri

Laatst bewerkt:
Kast goed sluiten, kennelijk heb je intrusion detection schakelaar op je kast.

oke, ja het werkt nu weer goed.
En btw: heeeeeerlijk. kan nu helemaal op high met 60 fps waar ik eerst 20 had. Heeel erg bedankt jongens!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan