Plakken in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvandervliet

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2006
Hallo,

In een tekstvak wil ik tekst plakken met een vba code. Ik doe dat via "MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)"

Het gaat om bestandsnaam die ik wil plakken. De bestandsnaam is voor een label.

Alvast hartelijk dank.

Je bent nogal vaag in je omschrijving. Een bestandsnaam plakken? Waar komt die vandaan? Alleen de bestandsnaam of ook het pad? En vooral: waarom in hemelsnaam met een muisbeweging??

Omdat ik een hele rits labels moet maken van bestandsnamen. De bestandsnamen zijn namelijk de titels.

ik snap je niet helemaal; labels op formulieren bij tekstvakken? Labels op rapporten? Of bedoel je etiketten via een rapport?

Dat vermoedde ik al :). Nu nog de vraag: hoe kom je aan die bestandsnamen?

Hoe ik aan de bestandsnamen kom, doe ik het volgende: ik klik op de bestand en druk op f2 en dan control-c.

Ik zou het MouseUp event gebruiken om het Plakken in te regelen.
Hiermee voorkom je dat er geplakt wordt in een textveld waar je per ongeluk over heen beweegt.

Dat lijkt me een eenmalige gebeurtenis deze labels maken? Als je alle bestanden tesamen in één directory hebt staan en je wilt van die bestandsnamen eenmalig een label maken dan kan dat makkelijker zonder een database via bv Firefox om met copie-paste naar Excel en dan via afdruk samenvoegen naar labels heb je alles in één keer. Of er zijn andere freeware programma's die dat ook kunnen.

Hoe ik aan de bestandsnamen kom, doe ik het volgende: ik klik op de bestand en druk op f2 en dan control-c.
Vergeet bovenstaande 'tips', want daar heb je m.i. helemaal niks aan. En ga al helemaal niet op jouw manier aan de slag, want dat is echt de rotste manier van werken. Ik vermoedde overigens al dat je het zo deed :). Je kunt heel simpel mappen uitlezen en/of bestandsnamen met het FileDialog commando, eventueel in combinatie met DIR. Als je één bestandsnaam nodig hebt is het overigens simpel en heb je geen DIR nodig, maar kun je met FileDialog het bestand selecteren via dus een dialoogvenster. Het resultaat van dat FileDialog venster zet je dan weg in het tekstvak.
Gaat het om een aantal bestanden in een map, dan kun je de map uitlezen met DIR en m.b.v. recordsets de uitgelezen bestanden wegschrijven in een tabel. Degelijke oplossing dus, die heel wat beter werkt als de bovenstaande twee tips. Hoe goedbedoeld ook :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan