• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

plakken in eerst volgende cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginogcsbelgie

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2014
Hallo iedereen,
met deze code kopieert hij telkens een bepaalde cel naar de range C6 op blad2
maar ik zou moeten klaar krijgen dat hij daarna telkens de eerst lege cel eronder neemt om te plakken en zo verder naar beneden gaat wanneer een cel wordt aangeklikt in column 1
kan iemand me hiermee helpen aub?
alvast bedankt

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If Target.Column = 1 Then
Sheets("blad2").Range("C6") = Target.Offset(, -1)
Cancel = True

End If
End Sub

daar zal een voorbeeldje voor nodig zijn want ik vrees dat die code niet zal werken.

dat weet ik, maar dat is mijn vraag om deze code mee te helpen aanpassen zodat dit wel werkt want geraak hier niet uit.
bv ik dubbelklik op cel A1 waar ook de eerste code voor staat ( if Target.Column = 1 Then )
dan kopieert deze macro de inhoud van cel A1 ( = Target.Offset(, -0)
en plakt hij deze cel op blad 2 cel c6
wat ik zou willen aanpassen in deze code is dat wanneer de volgende keer op een cel wordt geklikt in Column 1, en er staat al celinhoud in cel C6 op blad2 dat hij dezelfde handeling doet maar telkens op blad 2 de eerst volgende lege cel gebruikt om dit te plakken, dus in dit geval c7 en zo verder.
ik hoop dat iemand hier raad op weet want zit vast hier

dit is de bestaande code, alleen plakt deze de inhoud telkens op blad2 in cel C6

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
Sheets("blad2").Range("C6") = Target.Offset(, -0)

Cancel = True

End If
End Sub

alvast bedankt

plaats aub een voorbeeldje zoals u het zou willen, ook in uw vprige vraag is er reeds naar gevraagd.

Iemand helpen is leuk maar aanmodderen is vervelend.

zoiets?
Werkt alleen als C5 in blad 2 een waarde heeft en tot 1000 rijen
Code:
Sheets("Blad2").Range("C1000").End(xlUp).Offset(1) = Target.Value
Cancel = True
End If
End Sub

Zo werkt het ook als C5 leeg is en je bent ook niet beperkt tot 1000 rijen.

Code:
  Sheets("Blad2").Range("C" & Application.Max(6, Sheets("Blad2").Cells(Rows.Count, 3).End(xlUp).Row + 1)) = Target.Value
  Cancel = True
End If
End Sub

@VenA, weer wat geleerd:thumb:

voor de aardigheid, want het is nog al moeilijk te controleren of je inderdaad dubbel geklickt hebt.
Code:
  Sheets("Blad2").Range("C" & Application.Max(6, Sheets("Blad2").Cells(Rows.Count, 3).End(xlUp).Row + 1)) = Target.Value

Dim x
Dim y As Integer
    Set x = CreateObject("WScript.Shell")
    y = x.Popup("KOPIEREN IS GELUKT", 1, "CONTROLE KOPIEREN WAARDE")
    Set x = Nothing

Cancel = True
End If
End Sub

hartelijk dank venA en Albert ze werken allebei perfect maar ga het stukje code van Albert gebruiken.
Is het ook mogelijk van telkens 2 cellen te kopieren na klikken in Column 1 bv na klikken op A1 - A1 en B1 kopieren en plakken op blad2 in een niet lege cel in column C en column D?
Alvast dank voor de hulp

Dat kan met resize

Code:
Sheets("Blad2").Range("C" & Application.Max(6, Sheets("Blad2").Cells(Rows.Count, 3).End(xlUp).Row + 1))[COLOR="#FF0000"].Resize(, 2)[/COLOR] = Target[COLOR="#FF0000"].Resize(, 2)[/COLOR].Value

Hartelijk dank VenA en AD 1957 voor de hulp!
ik kan nu met jullie hulp verder bouwen aan mijn programma.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan