• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Plakken in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bjorn78

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2007
Ik zou graag velden kopiëren van het ene naar het andere document in Excel.
Enkel bots ik steeds op het probleem dat de formules blijven verwijzen naar het oorspronkelijke bestand.

Concreet: Ik kopieer deze cel met dit als inhoud:
='Invul'!G124

En als ik plak krijg ik dit:
='[2017_MM_DD_Document.xlsx]Invul'!G124

Ik zou graag hebben dat wanneer ik plak ik niet meer verwezen word naar het oorspronkelijke document.

Is dat mogelijk?

R-muis plakopties en dan alleen waarden plakken?

Als je de formules wilt behouden, na het kopiëren, sluit het bestand waaruit je hebt gekopieerd zonder op te slaan. Ga naar Gegevens -> koppelingen bewerken -> bron wijzigen -> en je bestand (met de verkeerde formules) aanklikken.

Bedankt voor jullie reacties maar het is nog niet helemaal wat ik bedoel.
Ik heb 2 quasi identieke documenten, het ene document bevat een ander product dan het andere.
Ik zou de formules graag mee kopiëren van het ene naar het andere.
Dus het gaat niet zo zeer om de inhoud wel om de formule die ik wil kopiëren zonder dat er verwezen word naar [2017_MM_DD_Document.xlsx]

Als ik dus Cel X (met inhoud ='Invul'!G124) kopieer uit document 1 en ik dit plak in document 2, zou ik willen bekomen dat er hier ook ='Invul'!G124 komt te staan ipv ='[2017_MM_DD_Document.xlsx]Invul'!G124

Hopelijk schept dit iets meer duidelijkheid.

Opgelost, ik denk dat ik het gevonden heb.
Inderdaad via gegevens - koppelingen bewerken en dan de juiste file aan te klikken bij 'bron'.
Toch bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan