plakken lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Isa

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2003
Berichten
13
Als ik in calc. bezig ben kan ik wel een cel kopieren maar plakken lukt daarna niet.
Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen.
 
Wat bedoel je precies? Lukt het plakken binnen het werkblad niet of lukt het niet om het gegeven uit de cel in een ander programma te plakken.
 
Ik kopieer met de rechtermuisknop een cel en wil die in een andere cel weer plakken. Plakken is dan onder de rechtermuisknop niet aanwezig.
 
Als die optie onder bewerken ook niet geactiveerd is dan zul je het OOo opnieuw moeten installeren.
 
Kan je bij "read only" niet kopiëren ? Alles ineens en plakken in een nieuw werkblad ? En dan kan je wel wijzigen, alleen denk ik dat dit niet de hoofdvraag was

Groetjes
IvoHs
 
Als je klikt op de link naar een openoffice-calc document op internet, komt die automatisch in een tijdelijke map terecht (bij Linux en Win7 alvast), 'read only' dus. Dan kan je IN dat geopende bestand wel kopiëren maar NIET plakken.
Probeer maar eens:
http://projectgroep4min1.wikispaces.com/file/view/CU+Matrix+De_Groeilamp.ods
Als ik het goed heb, was dat precies het gedrag dat Isa beschreef.
Deze oplossing checken duurt een minuutje. OOo herinstalleren iets langer, niet?
Ben benieuwd naar de reactie van Isa...

Beste groeten, Paul.
 
Waardoor dit komt weet ik niet. Maar het lukt mij wel op mijn manier. Ik heb "groeilamp" geopend, inderdaad alleen lezen, daarna 'alles geselecteerd' en 'kopiëren' gedaan. In een nieuw werkblad gaan 'plakken' en daar heb ik hetzelfde als het originele, alleen is dit niet meer alleen lezen, ik kan hierin vrij plakken waar en wat ik wil.

Of ontgaat mij iets ?

Groetjes
IvoHs
 
Daarom zullen we maar de reactie van Isa afwachten, zeker?
Misschien was het probleem wel zo simpel als dit? Dan hebt u er alvast een oplossing voor: kopiëren naar een ander blad.
Al kan het met macro's en meerdere bladen wat ingewikkeld worden.
En dan lijkt het me net iets simpeler om de rechten van het document te wijzigen.

Beste groeten,

Paul.
 
Het document is NIET alleen lezen, andere veranderingen kan ik wel maken alleen plakken lukt dus niet. Ik ben bang dat ik alles dus opnieuw moet gaan installeren. Misschien een domme vraag maar moet ik dan eerst OOo helemaal eraf gooien?
 
Persoonlijk zou ik eerst nog enkele andere mogelijkheden proberen om uit te sluiten dat het toch aan het document zelf zou liggen: kijk eens of het werkblad of tabblad zelf niet beveiligd is bvb. Misschien ook het werkblad eens openen met een andere pc. Dat laatste zou uitsluitsel kunnen geven of het inderdaad OOo zelf is die in de fout gaat.
Voor de rest moet ik het overlaten aan meer ervaren gebruikers.

Beste groeten,

Paul.
 
Probeer het eerst, voordat je dus alles verwijdert, eens door je gebruikersmap te vernieuwen.

Schakel daarvoor eerst alles van OOo uit.

De map vindt je onder XP hier:

C:\Documents and Settings\User\Application Data\OpenOffice.org\3\user

Kopieer eerst de map naar een veilige plaats verwijder hem daarna in zijn geheel.

Start OpenOffice.org weer op en die maakt een nieuwe gebrukersmap aan.
Het zou zomaar kunnen zijn dat je probleem is opgelost.

Je kunt nu weer spullen uit de veilige kopiemap terug kopiëren. Als je dat al wilt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan