Plakken Speciaal met rechtermuisknop ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MDN111

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Hallo !

Als in ik Excel op de rechtermuisknop klik dan verschijnt er een menuutje met daarin o.a. de optie "Paste Special".

In Word komt die optie niet voor in dat menuutje en ben ik verplicht tot meerdere muisklikken om via de Toolbar - Edit - Paste Special te gaan.

Vraag: Weet iemand hoe ik de optie Paste Special in het menuutje van de rechtermuisknop in Word kan krijgen?

Bij voorbaat dank,
MDN111.

voordat jij rechts geklikt hebt en plakken speciaal gekozen hebt - waarden, heb ik het al gedaan met alt - e - s - twee pijltjes naar beneden - enter - enter (engelse versie!). ik kom van WP en blijf een toetsenfreak. het gaat veel sneller.

steven

Hoi,

De handeling in Word is één klik meer:

1. Klikken op het menu 'Bewerken'
2. klikken op de optie 'Plakken speciaal...'

Da's inderdaad omslachtig .... :p

Je zou - bijvoorbeeld - de optie 'Plakken speciaal' aan de standaardwerkbalk toe kunnen voegen.

Da's één klik op die knop ..... dus nét zoveel als één klik op de rechtermuisknop.

Hallo Arafy en Ommeren !!!

Ja, ja, lach maar !

Een muisklik is een muisklik. Beter één dan twee. Kwestie van efficiëntie (of misschien alleen maar het gevoel...). Hetzelfde geldt voor de keystrokes.

Alleszins bedankt voor de reacties, maar het zijn wel omwegen. De vraag was hoe ik dat in het rechter-muisknop-menuutje krijg.

Na enig probeersel ben ik tot nog een andere omweg gekomen: Ik heb de volgende macro toegewezen aan Alt+V:

Selection.PasteSpecial Link:=False, DataType:=wdPasteText, Placement:= _
wdInLine, DisplayAsIcon:=False

Daar doe ik het voorlopig wel mee.

Groeten,
MDN111.

Hoi,

Ja ..... da's een kortere weg dan één klik op een knop op de knoppenbalk ...... tenslotte :rolleyes:

Hallo !

Als in ik Excel op de rechtermuisknop klik dan verschijnt er een menuutje met daarin o.a. de optie "Paste Special".

In Word komt die optie niet voor in dat menuutje en ben ik verplicht tot meerdere muisklikken om via de Toolbar - Edit - Paste Special te gaan.

Vraag: Weet iemand hoe ik de optie Paste Special in het menuutje van de rechtermuisknop in Word kan krijgen?

Bij voorbaat dank,
MDN111.

Dit kun je in word zelf instellen, maar je moet het wel even weten, het heeft mij ook heel wat zoekwerk gekost voordat ik het wist. Hier komt 'ie:

Klik in het menu Extra op Aanpassen.
Ga op een van de volgende manieren te werk:

Schakel onder Werkbalken het selectievakje Snelmenu's in.
Klik op een categorie op de werkbalk Snelmenu "tekst" en
maak deze actief (zie het menu dat verschijnt). Klik vervolgens op het snelmenu dat de opdracht bevat "tekst". (hier verschijnt het menu dat je normaal ziet als je de rechtermuisknop in drukt)

Klik in het dialoogvenster Aanpassen op het tabblad Opdrachten.
Klik op Opdrachten -> bewerken -> plakken speciaal en sleep deze "knop" naar het snelmenu "tekst".

Door nu op "sluiten" te klikken van het menu "aanpassen" heb je het item "plakken speciaal..." toegevoegd in het menu van de rechtermuisknop...

bron: http://office.microsoft.com/nl-nl/word/HP051929581043.aspx

WEL AAN HET EINDE VAN DEZE HANDELING JE NORMAL.DOT OPSLAAN... ANDERS BEN JE DE FUNCTIE BIJ HET OPNIEUW OPENEN VAN
DOCUMENTEN/WORD WEER KWIJT....

Laatst bewerkt:
Hoi

Ik wil hier aan de discussie nog toevoegen dat je moet oppassen als je een andere PC nodig hebt, of een andere taal van instellingen hebt, ...

Met een andere PC heb je je Normal.dot niet meer.
Met een andere taal kan je je sneltoetsen ook al niet meer gebruiken.

Ik heb zelf Office in Engels op het werk, en Nederlands thuis. Dus 2 PC's en 2 verschillende talen...

Als die zaken er niet zijn, dan ben ik het eens dat er snellere manieren zijn.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan