• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Plakken van gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

HammerJohn

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2016
Hoi

Ik heb een bestand bijgevoegd, mijn vraag is kan ik met een macro of VBA de gegevens van het onderste veld
met activiteit en arbeid plakken in het bovenste veld.
Zonder dat ik de afspraken in de bovenste velden overschrijf, de gegevens in het onderste veld veranderen
per 5 weken.

Ik heb geen idee hoe ik dat met een macro of VBA moet doen het plakken wel maar het negeren van de
reeds ingevulde velden niet.

bij voorbaat dank!

Bijlagen

Als je een antwoord wil krijg dan zal je wat meer uitleg moeten geven want hier is niets van te maken.

Het onderste veld is een programma voor een deelnemer wanneer hij verwacht wordt op dagbesteding,
dat zijn dus de activiteiten en arbeid velden.
Alleen deze cliënten hebben een agenda met afspraken, nu wil ik dus die onderste velden kopiëren en plakken
op de bovenste velden zonder dat hij de afspraken die in zijn agenda staan overschrijft.
Deze activiteiten en arbeid veranderen per 5 weken, dus het kan dat er al heel veel afspraken in zijn agenda staan,
en die mogen dus niet overschreven worden door zijn arbeid activiteiten.
De afspraken gaan voor alles.

Hoi HammerJohn,

bedoel je zoiets als in deze bijlage?

Druk op de knop links bovenin om de gegevens over te zetten.
In het onderste deel wordt mbv een kleur aangegeven welke gegevens gekopieerd zijn

Bijlagen

Ja idd dit is het plakken in week 1, maar ik wil dat dus ook plakken in week 2-3-4-5 telkens 5 weken vooruit
maar de afspraken mogen niet overschreven worden.( en dat is al geweldig )
stel dat ik daarna in week 6-10 wil plakken moet ik dan een nieuwe button maken met macro of kan ik ergens
een cel maken waar ik de weken in kan geven . die staan in de cel B1 J1 R1 enzovoort tot week 53
Het zou een uitkomst zijn omdat ik nu alles handmatig in moet geven, en voor 2 of 3 agenda's is dat wel te
doen maar ik doe het voor 50 agenda's

John,

moet in de volgende weken steeds hetzelfde geplakt worden of staan er dan op regels 24 t/m 40 in de kolommen van die weken ook gegevens?

Er staan in de weken 1 t/m 53 bijna altijd afspraken, en het onderste invoer blad kan per 5 weken variëren.
Het onderste invoerveld, is een 5 weekse cyclus dus die varieert telkens.... dus als het met meerdere macro's
moet is dat geen probleem. (zouden er 11 zijn dus valt mee)

kun je in je voorbeeld bestand eens de gegevens voor 10 weken plaatsen?

John,

hoe werkt dit?

Bijlagen

Haije

Ik heb hem getest maar hij begint niet bij de week die ik ingeef maar altijd in week 1
voor de rest doet hij het goed, overschrijft niets.

Laatst bewerkt:
Oeps, foutje...

In deze hersteld

Bijlagen

Idd hij start nu in de week die ik opgeef, maar geef ik dan 2 weken op dan doet hij er 3
sorry voor het zeuren....!

maar hij start wel op de juiste manier

HTML:
For w = weekvraag To weekvraag + weken - 1

ik weet niet of dat zo kan maar het werkt wel

Laatst bewerkt:
deze dan

NB: Exact de oplossing die je zelf voorstelde!

Bijlagen

Haije super bedankt.... dit is helemaal top.....

Ik kan weer verder met het project

Graag gedaan, zet je de status naar "opgelost"?

Met een dubbelklik op het weeknummer
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  If Not Intersect(Target, Rows(1).SpecialCells(2, 1)) Is Nothing Then
    Cancel = True
    ar = Range("B24:H40")
    With Target.Offset(2).Resize(17, 7)
      ar1 = .Value
      For j = 1 To UBound(ar)
        For jj = 1 To 7
          If ar1(j, jj) = "" Then ar1(j, jj) = ar(j, jj)
        Next jj
      Next j
      .Value = ar1
    End With
  End If
End Sub

@Haije, gebruik
Code:
Application.InputBox("Hoeveel weken wil je verwerken?", "Aantal weken", , , , , , 1)
als er alleen getallen ingevoerd mogen worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan