• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

plakken via VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvt1982

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Beste leden,

Ik heb de volgende code, maar nu wel ik in de zelfde rij wat de onderstaande code heeft gevonden een IF code in kolom a en m zetten.

in kolom a wil ik deze code hebben: =IF(RC[8]="""","""",RC[1])
in kolom M wil ik deze code hebben: =IF(RC[-10]="""","""",IF(RC[-4]="""",RC[-11],""""))

Code:
    Workbooks.Open Filename:="G:\DATA.xls"
    With ActiveWorkbook
        ThisWorkbook.Sheets("HuidigeZieken").Range("CV17:CZ17").Copy
        .Sheets("ZiekteDagData").Columns(2).Find(ThisWorkbook.Sheets("HuidigeZieken").Range("CU17").Value, , _
                    xlValues, xlWhole).Offset(, 6).PasteSpecial xlPasteValues
        .Close True
    End With

Alvast bedankt.

Ongetest
Code:
Workbooks.Open Filename:="G:\DATA.xls"
    With ActiveWorkbook
        ThisWorkbook.Sheets("HuidigeZieken").Range("CV17:CZ17").Copy
        With .Sheets("ZiekteDagData").Columns(2).Find(ThisWorkbook.Sheets("HuidigeZieken").Range("CU17").Value, , _
                    xlValues, xlWhole)
                .Offset(, 6).PasteSpecial xlPasteValues
                .Offset(, -1).Formula = "=IF(RC[8]="""","""",RC[1])"
                .Offset(, 11).Formula = "=IF(RC[-10]="""","""",IF(RC[-4]="""",RC[-11],""""))"
        End With
        .Close True
    End With

Bedankt Rudi..
ook deze werkt goed.

Eigenlijk moet ik hier een nieuwe topic voor openen, maar vraag het toch omdat het toch over de zelfde script gaat.
weet je toevallig ook met de zelfde script (alleen horiz.zoeken ipv vert.zoeken) als die de waarde heeft gevonden dat die de hele kolom verwijderd?

Alvast bedankt.

Nu ben ik je even kwijt.:confused:
Je wil dus in een bepaalde rij een waarde zoeken, en als deze gevonden wordt de ganse kolom verwijderen ?

haha, het is ook een 2e functie.
in rij 1 word alles genummerd, van 1 t/m .... , maar nu wil ik ook met een nieuwe script dat bijv. nummer 12 () word gezocht (deze staat bijv. in kolom E) en dat E:E word verwijderd.

Dus eigenlijk het zelfde idee als de script die je net voor mij gemaakt hebt, alleen verwijderen ipv plakken.

In een notedop
Code:
Sub tst()
    Sheets("Blad1").Rows(1).Find(Range("A2"), , xlValues, xlWhole).EntireColumn.Delete
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan