• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

planbord vereenvoudigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robinpoel

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2008
Berichten
9
Ik ben bezig een planbord op te zetten maar ik loop tegen een aantal problemen aan.
Ik werk bij een heibedrijf en daar hebben we verschillende kranen, nu heb ik op het planbord achter de kraan het werk gezet. Nu heb ik om het overzichtelijk te houden meerdere tabbladen gemaakt en 1 daavan is projectgegevens. Nu zou ik willen dat als het het werknummer invoer, dat ik meteen heb staan wanneer het werk begint en hoeveel dagen het werk duurt.
Als je denkt dit is een grote uitdaging en je wilt het bestandje even hebben e-mail mij dan even dat stuur ikem door, hij is te groot om te uploaden
 
Kijk eens naar vertikaal zoeken.
 
dan kijk ik op verwaardelijke opmaak?
wat is dat de formule die ik moet invoeren ??
 
Met vertikaal zoeken kun je op basis van een overeekomstig gegeven, zoals een werknummer, gegevens uit een andere tabel ophalen.

Als volgt:

=vert.zoeken(A1;Blad1!$A$1:$C$20;2;ONWAAR)

A1 = het werknummer waarop gezocht moet worden

Blad1!$A$1:$C$20 = het bereik waarin gezocht wordt

2 = de kolom waarin de waarde staat die opgehaald moet worden, waarbij A=kolom 1

Onwaar = aangeven dat het werknummer precies moet overeenkomen en niet benaderd mag worden

Dit staat overigens ook allemaal in de helpfile, maar goed
 
dit is de formule die ik heb voor het begin van het werk:

=SOM(J4+(KOLOM(Planbord!AS42))+((AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(KOLOM(Planbord!AS42)/5;0))*2))

Nu moet ik ''planbord!AS42 elke keer apart invoeren, terwijl ik eigenlijk wil dat als ik het werknummer invoer er meteen die ''planbord!AS42'' komt te staan.
 
Hang eens een voorbeeldbestandje aan je bericht, het is mij nu niet echt duidelijk

Edit: zie net dat je al zei dat het bestand te groot is om te uploaden. Kun je niet wat tabbladen deleten?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan