Planet internet geeft u dooie mussen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Berichten
2.021
Vandaag kreeg ik van Planet Internet de volgende mededeling: de vaste klantenkorting zal verdwijnen per 1 januari 2005. Daarvoor krijgt u vele andere voordeeltjes.

Op de eerste plaats is Planet natuurlijk ruim 4 maanden te laat met dit bericht. Mijn korting zal dus wel degelijk uitgevoerd worden anders ga ik procederen. Hadden ze het maar in december 2004 moeten vermelden. Bovendien (u raadt het al) komt deze melding precies binnen na mijn volgende verlenging)

Verder komt Planet met andere voordeeltjes. Zo is de snelheid sinds februari 2005 verhoogd. Ahum ook al oud nieuwds en bovendien niks van Planet, want die doet geen r#k. Dat doet KPN bij AL zijn providers.

Gratis Spamfilter/virusscanne? Geweldig zeg Planet, maar bijna iedereen heeft wel een virusscanner van Norton, McAffee of iets anders soorts. Overbodig dus.

Nee ben goed Pssss over deze dwaze aktie van Planet. Het is maar dat u het weet.........:evil:
 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg hem vandaag pas binnen.........(21-04-05)
 
En er zijn veel providers die deze kul níet verkopen. Dus je argument van "kort na de verlenging" is juridisch zeer houdbaar.
 
Ik heb ADSL van Planet.

Kreeg dit bericht vorige maand. Ik denk dat het verspreid wordt verzonden, mijn contract loopt van maart tot maart dus waarschijnlijk sturen ze 't niet op 1 januari maar alleen wanneer het van toepassing is...

Ben WEL tevreden over hetgene dat ik er voor terug heb gekregen: gratis virusscanner, spamfilter, firewall en gratis muziek downloads.
En het bedrag dat ik kwijt raak is EUR 6,- per jaar....

Beetje pietluttig, PJnijm...

Groeten,
 
Pietluttig? En je krijgt helemaal geen gratis virusscanner, dus dat klopt al niet. En de rest kun je zo van internet GRATIS eraf halen. Muziek downloaden? Heb je gezien hoeveel, nee sorry hoor.
 
Zo bedoelde ik het ook niet PJnijm.

Voor elk abonnement geldt volgens mij een andere hoeveelheid gratis diensten.... En alles wat je gratis krijgt lijkt mij mooi meegenomen!

Ik bedoelde dat het bedrag van de vasteklantenkorting dat je kreeg per jaar al erg laag was dus dat dat per maand gezien EUR 0,50 is (in mijn geval...).

Groeten,
 
Oke ik zag zelf ook wel in dat die korting weinig inhield. Ging mij ook meer wat ze er nu tegenover stellen.

Ik heb meer moeite dat er nu ineens volgens Planet heel veel voordelen zijn en dat is zeker niet zo. Immers andere providers hebben die snelheidsverhoging er ook bij gekregen. Lees door KPN. Maar Planet doet net alsof zij dat zelf allemaal doen.

Wil je de klanten echt een plezier doen geef ze dan een echte virusscanner zoals McAffee die ik nu heb. Zo'n virusscanner voor je mail heeft geen meerwaarde. McAffee of Norton scant die namelijk al........
 
In jouw geval stond er inderdaad ook niet veel tegenover...
In mijn geval wel een hele hoop! Dus vandaar dat ik het wel een sterke actie vond...

Tsja, de snelheidsverhoging, Planet = KPN, misschien hebben ze wel intern druk uitgeoefend en claimen ze dat nu...

Groeten,
 
Nou Basta dat is mooi voor je. Ik zal eens kijken hoe Planet reageert al verwacht ik er niet zoveel van. :)
 
Dit is het antwoord dat ik kreeg op mijn vragen nav deze mail:

----- Oorspronkelijk bericht -----
Van: "Servicelijn Planet Internet" <info@planet.nl>
Aan: <Verzonden: maandag 25 april 2005 12:10
Onderwerp: Re: Fw: Wijzigingen Planet Internet in 2005 [Incident: 050423-000203]



Geachte mevrouw ,

Wij begrijpen uw teleurstelling over het feit dat wij de Vaste Klantenkorting hebben afgeschaft.

Door de grote diversiteit aan abonnementen die wij inmiddels aanbieden, stond deze vaak in geen verhouding meer tot de kosten van een abonnement. Vandaar dat wij in ons jubileumjaar hebben gekozen voor een nieuwe opzet in het geven van kortingen, waarbij juist u als trouwe klant meer voordelen kunt behalen dan tot op heden het geval was.

De kortingen welke wij u verstrekten waren een extra service en zijn dus geen onderdeel zijn van de abonnements- of leveringsvoorwaarden.

We zien dat u wel de gratis VirusScanner heeft geactiveerd, wat u een korting van ? 23,40 per jaar oplevert. Ook zien we dat u gebruik van het Gratis Music Stream aanbod, nog een besparing van ? 89,88 per jaar. In totaal ? 113,28.

Het lijkt ons dat u heel wat meer uitspaart op dit moment, dan toen er nog 3, 6 of 9 euro korting per jaar werdt gegeven.

Uw vraag ( J.A):

2005: het jaar van de nieuwe internettoepassingenGeachte heer Doorenbosch,

Onlangs ontvingen alle trouwe abonnees van Planet Internet deze, voor mij in ieder geval, vervelende
mail.
Het lijkt allemaal geweldig: nwe producten, toepassingen, enz. en dat is het voor een aantal ook
wel.
Maar dit gaat natuurlijk voor ALLE abonnees gelden. Dus ook nieuwe.

Ergo: Als dank voor het jarenlang trouw abonnee zijn van Planet Internet, waarvoor jullie zelfs een
"vaste klantenkorting" (met nadruk op vast) in het leven hebben geroepen, gaat deze nu vervallen!
Sterker nog, U gaat de tarieven verhogen voor vaste abonnees (En dat zijn er een hoop neem ik aan)
door de vaste korting te laten verdwijnen. Kassa en bedankt!
Daarmee denkt u al die geweldige vernieuwingen in 2005 te kunnen financieren. Over de ruggen van de
vaste abonnees.

Dus zo gaat Planet met haar trouwe abonnees om die Planet jaar in jaar uit trouw zijn gebleven en
niet gezwicht zijn voor alle akties van uw concurrenten.
U noemt het een bescheiden korting die in feite niets voorstelt. Voor mij wel. En zeker voor jullie
is dit makkelijk "verdient".
Ik erger me het meest aan de "sneaky" manier waarop deze tariefsverhoging wordt gebracht. Op het
onbehoorlijke af. U denkt toch niet dat men achterlijk is?

Graag ontvang ik van u persoonlijk een antwoord voor deze gang van zaken.
Het zal mij benieuwen.
Mocht u niet de moeite willen nemen om een "trouwe" abonnee te willen antwoorden, dan zal
ondergetekende alvast bij de concurrentie gaan rondkijken, als u begrijpt wat ik bedoel.
En ik hoop dat meerdere abonnees, na deze mail, het woord TROUW in een ander perspectief gaan zien.

P.S. De media -U kent ze wel: Kassa, Radar en de Consumentenbond enz. zullen hier van smullen.

mvg






----- Oorspronkelijk bericht -----
Van: Planet Internet
Aan: Verzonden: woensdag 20 april 2005 23:18
Onderwerp: Wijzigingen Planet Internet in 2005





2005: het jaar van de nieuwe internettoepassingen

Geachte mevrouw

Er is geen medium dat zich zo snel en ingrijpend ontwikkelt als internet. En wie denkt
dat we nu in iets rustiger vaarwater terechtkomen, heeft het mis. Sterker nog: 2005 wordt het jaar
van de nieuwe internettoepassingen!

Ook dit jaar zullen er weer verschillende interessante producten en diensten worden
geïntroduceerd, speciaal voor onze ADSL-abonnees. U dus! Daarnaast kunt u op het gebied van
internet - in combinatie met bijvoorbeeld telefonie - nieuwe initiatieven van ons verwachten.

Als klant van Planet Internet kunt u er op rekenen dat u van alle nieuwe mogelijkheden
zult kunnen profiteren. Mét kortingen, exclusief voor onze abonnees.

Dat betekent dat de vaste klantenkorting zal verdwijnen. De hoogte van deze jaarlijkse
korting - die automatisch op uw factuur werd verrekend - was afhankelijk van het aantal jaren dat u
abonnee bent (zie tabel).

Vaste klantenkorting Planet Internet
Jaren abonnee Korting per Jaar
1 ? 3,-
2 ? 6,-
3 of meer ? 9,-

Natuurlijk was dat mooi meegenomen, maar tegenover de bescheiden korting die u 1x per
jaar ontving, staat straks heel veel voordeel. En vaak. Dat beloven we u. Want zoals gezegd, kunt u
dit jaar heel veel nieuws van ons verwachten. Kijk op www.planet.nl/adslextra om te zien waar u nu
al van kunt profiteren. En: houd uw mailbox ook goed in de gaten!


Met vriendelijke groet,


Eric-Jan Doorenbosch
Directeur Marketing & Sales


Wij vertrouwen erop hiermee uw vraag naar tevredenheid te hebben
beantwoord. Mocht dit niet het geval zijn, verzoeken wij u vriendelijk
om uw vraag tussen de onderstaande lijnen nader toe te lichten. Dit
helpt ons om uw vraag beter te beantwoorden.

[===> Voer Uw antwoord a.u.b. beneden deze lijn in <===]

[===> Voer Uw antwoord a.u.b. boven deze lijn in <===]

Met vriendelijke groet,
Planet Internet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan