planet mail virussen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker56

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
hallo

ik heb de laatste tijd heel veel last van virusen in me planet e-mail box hebben meer mensen daar last van??

gr tim

Denk echt niet dat je de enige bent.

Is een gevolg van het netsky virus

Ja, bijna iedereen, Planet, Wanadoo, Tiscali, bla bla, hebben in de laatste drie weken ontzettend veel last van de virussen!! Erg vervelend, dat komt doordat de mensen geen antivirusprogramma in hun pc hebben!!!!:evil: :evil: :evil:

Gelukkig hebben wij, jij en ik en de anderen die wel antivirusprogramma hebben, een goed beveiligd pc, maar het is echt vervelend!!

ja inderdaat ik heb een antivirusprogramma gelukkig wel maarhet is wel ervelend je krijg wel steeds meldingen enz.

gr tim

Virusscanner of niet, gewoon standaard 3 keer nadenken voordat je een bijlage wilt openen scheelt al een heleboel narigheid.

Ook ik heb al ook meerdere virussen binnen gehad deze weken, je herkent ze ze aan het soort onderwerp.

Laatst bewerkt:
ik open nooit zomaar mailtjes van vreemde maar norton scan ze al als ze op je computer binnenkomen zonder dat je hem open

Op het werk draaien we met Norton 2004. Vreemd genoeg ziet hij niet dat de bekende zipfiles een virus bevat. Ondanks regelmatige updates.
Vandaag weer een paar binnen gekregen, omdat NA niet reageerde had een collega (zucht) het Netsky-bestandje geopend. Toen het te laat was reageerde Norton met de mededeling wat voor virus het was en dat ie hem niet in quarantaine kon zetten.

Gelukkig met het tooltje van Symantec kunnen verwijderen. Helaas had dit virus wel al weer onder een naam van een een andere collega mailtjes verzonden.

Raar ik heb ook nav 2004 en krijg zo'n 10 maitjes per dag met netsky er gratis bij, maar nav onderschept ze elke keer. Ik heb al mijn bekenden de verwijdertool al toegestuurd maar ze komen nog. Afwachten tot die mensen wakkerschieten.

Groetjes

Je kunt de mailscanner van Planet ook inschakelen, scheelt je een hoop troep in je mailbox.
Je krijgt alleen een melding dat het mailtje een virus bevatte.

Die melding ziet er zo uit:

Een aan u verstuurd e-mail bericht was een virus. Het e-mail bericht is verwijderd door E-mail VirusScanner van Planet Internet.
ranking.zip: W32.Netsky.B@mm
ranking.zip/ranking.com: W32.Netsky.B@mm

Het zijn er inderdaad wel veel de laatste tijd.

Bedankt, ga ik eens uitproberen.
Groetjes

hallo,

ja zo melding krijg ik nu ook als ik ze op de computer zelf binnenhaal en ik ben een echte hollander di van planet kost € geld

maar in iedergaval bedankt

ik open zo nooit met vvreemde afzender op onderwerp gelijk verwijderen die hap.

Geplaatst door gebruiker56
hallo,

ik open zo nooit met vvreemde afzender op onderwerp gelijk verwijderen die hap.

Precies!

Maar ik heb mijn collegae al een paar x gewaarschuwd. Via e-mail, via onze portal en forum.
Blijkbaar nemen ze het met een korrel zout.

En dat verhaal bij Planet van je bovenbuurman; leuk en aardig maar wij zitten bij Cistron.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan