• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

plannen van medewerkers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Learnfreak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jun 2005
Berichten
1
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een "uren bezetting" te maken van medewerkers.

Om dit moment kan ik in MS access uren in geven.
Ik heb een pulldown die loopt vanaf 08:00 t/m 16:00uur

Deze tabel loopt op per 15 min. Dus 08:00, 08:15, 08:30 etc.

De medewerker kan hier alleen een begin- en een eindtijd in geven.

Deze gegevens importeer ik in Excel.

Er staat dan bijv:

Piet start tijd 08:00 eindtijd 16:00. Dit is 8 uur.

Nu wil ik het volgende.

Hoe kan ik er voor zorgen dat Excel deze acht uur omzet naar tabellen? Ik heb al aan deze tabellen een voorwaardelijk opmaak gemaakt dat indien hij aan de beschikbaarheid voldoet hij groen moet kleuren.

Dus excel "ziet" dat deze Piet 8 uur beschibaar is en gaat dan cel A1 tm A8 groen kleuren.

Ik heb al =ALS(Data!$B$20>0,ALS(Data!$B$20="08:30","WB"))

gedaan echter dan moet ik dit voor elk kwartier doen en ik wil gewoon dat excel ziet dat het acht uur is en dan vanaf A1 de cellen verder vult.


Is dat mogelijk?

Heel erg bedankt!
 
Kan je een gevuld excel blad als (gezipte) bijlage hier plaatsen?
Het is wat lastig zo een beeld te krijgen van wat je wilt en wat er zou kunnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan