• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Planning en vakantie

Status
Niet open voor verdere reacties.

lvk123

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2019
Ik probeer aan de hand van een korte termijn planning inzichtelijk te maken of bepaalde onderdelen nog niet zijn ingezet (maar geen vakantie),eenmalig ingezet zijn op de dag, meermaals zijn ingezet op de dag, of vakantie hebben (dit is opgenomen in de sheet "vakantie").

Dit zal een waarde moeten krijgen zodat dit met voorwaardelijke opmaak visueel is te maken. In de rijen 17 en verder zal dus per dag een formule ingevoerd moeten worden die dit regelt.

Bijlagen

Nog niet helemaal, Ik wil in het deel inzet en in het deel vakantie een getal invoeren. In het deel beschikbaarheid wil ik vervolgens kijken of het item enkel is ingepland, dubbel is ingepland of ingepland + vakantie

op deze manier dan...?

Met som.als functie en voorwaardelijke opmaak obv waarde in bereik beschikbaarheid.

Radar

Bijlagen

Wat de bedoeling is:

De basis zijn 2 tabellen (planning en vakantie) van waaruit informatie gehaald moet worden en vertaald moet worden in de tabel beschikbaarheid.

De tabel beschikbaarheid moet dus gaan zoeken in de overige tabellen.

Laatst bewerkt:
En geef eens een voorbeeld hoe je de onderscheiding wil zien, ik zie dat A op 2 locatie kan ingezet worden

Doordat de inzet een lange lijst gaat worden is het mogelijk dat items op meerdere locaties worden ingezet.

Het is me gelukt met de volgende formule. Door aan de vakantie een waarde van 10 mee te geven kan ik dit via voorwaardelijke opmaak visueel maken.

=ALS.FOUT(ALS(INDEX(Vakantie!$A$1:$NA$10;VERGELIJKEN($B17;Vakantie!$A:$A;0);VERGELIJKEN(Planning!E$15;Vakantie!$4:$4))=1;10;0)+SOM.ALS($B$8:$B$14;$B17;E$8:E$14);"")

Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan