• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

planning Excel sorteren op kleur

• Onderwerp starter Onderwerp starter KP1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KP1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 nov 2013
Goedemorgen,

Binnen ons bedrijf willen we een planning gaan inzetten gesorteerd op kleur.
De planning is ingevuld, maar deze moet nog gesorteerd worden in tijdlijn op 'rood'.
Dat het zeg maar duidelijk wordt welke projecten elkaar opvolgen in de 'rode'fase
De andere kleuren doen er in de tijdslijn niet toe, maar moeten wel in de rij blijven staan.

Is dit mogelijk? Hoe moet ik dit dan doen?
Ik heb al diverse dingen uitgeprobeerd, maar ik krijg niet het gewenste resultaat.
Ik hoop dat iemand mij hier mee verder kan helpen.

Alvast bedankt.

Hierbij de ingevulde planning om mijn verhaal te verduidelijken. Bekijk bijlage voorbeeld planning.xlsx

KP1,

Heb je met GOOGLE gezocht naar " Excel sorteren op kleur " ?
Je komt daar heel wat voorbeelden en filmpjes tegen over dit.

ExelAmateur,

Heb ik gedaan, en ook daarmee dingen uitgeprobeerd.
Als het mij gelukt was had ik hier de vraag zeker niet geplaats.
Zoals ik al had aangegeven heb ik diverse dingen geprobeerd, maar krijg ik niet het gewenste restultaat.

Ik hoop daarom ook dat er iemand is die mij dé oplossing in jip en janneke taal kan geven.

In het gebied kolommen A:E zou je een extra kolom X kunnen toevoegen die het kolomnummer/dagnummer aangeeft van de eerste rode cel in de rij. Vervolgens kun je op kolom X sorteren/filteren.
Je eerste probleem is nu het bepalen van de eerste rode cel. Als je in de betreffende cellen een R zet kun je die wel met een formule bepalen. Als het obv de kleur moet ben je op vba aangewezen.

pixcel,

Bedankt voor de reactie. Zo had ik er nog niet naar gekeken!
Ik had al een vermoeden dat het niet anders dan met VBA zou gaan lukken. Helaas ben ik daar niet in thuis...
Ik ga het even proberen op de door u aangegeven manier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan