• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Planning Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Benter

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
In de bijlage heb ik een uitgeklede versie van mijn planningsspreadsheet gevoegd. In deze toepassing laat ik middels voorwaardelijke opmaak de balken kleuren op basis van de gekozen medewerker. De werknemer wordt middels validatie uit het tabblad basisgegevens gehaald. Dit betekent voor mij dat wanneer ik nieuwe medewerkers toevoeg in de basisgegevens ik mijn voorwaardelijke opmaak iedere keer moet gaan uitbreiden. In werkelijkheid gaat het ook niet om 3 medewerkers maar +/- 50. Het is allemaal best te doen maar waar ik ook tegenaan loop is dat wanneer ik sorteringen uitvoer / regels toevoeg in mijn planning er nieuwe regels worden toegevoegd aan mijn voorwaardelijke opmaak. Voorwaardelijk opmaak wordt hierdoor erg onoverzichtelijk. Helaas heb ik weinig kennis van VBA en zoek veel bij elkaar via internet. Voor het bovenstaande heb ik tot op heden niets gevonden.

Is het mogelijk het bovenstaande in VBA code te regelen en wel zodanig dat wanneer ik pietje selecteer in de planning de balk in de planning de kleur aan zal geven welke is opgenomen achter pietje in het tabblad basisgegevens. Ik hoop dat het e.e.a. duidelijk is geformuleerd en wacht een reactie af.

Bijlagen

Bespaar jezelf een hoop werk en maak van de gegevens een slimme tabel in Excel.
Vermijd ook alle samengevoegde cellen.

Hallo Timshel,

Jij hebt code toegevoegd in een algemene module. Wanneer ik de excel file open gebeurt er niets. Ik vrees dat ik ook nog een stuk VBA nodig ben in mijn werkblad, zodat er ook werkelijk velden gaan kleuren. Hoe ga ik nu verder? Dank al vast voor het meedenken.

Hallo timshel, Ik had die knop over het hoofd gezien. De knop werkt goed, daarmee ben ik al heel ver op weg. Ik loop hiermee toch nog tegen een probleempje aan. Wanneer ik het aantal dagen arbeid vergroot, dan wordt de gekleurde balk langer. Dit is correct. Wanneer ik het aantal dagen arbeid verklein, dan wordt de gekleurde balk niet korter. Dit is niet juist. Handmatig kan ik de gekleurde cellen wel weghalen, en opnieuw op de knop drukken, waarna de balkenplanning wel weer correct is, maar dit is toch niet de bedoeling. Wellicht heb jij hier nog een oplossing voor. Overigens ik ben al superblij met jou 1e oplossing. Dank hiervoor.

De opmaak moet inderdaad eerst gereset worden:
Code:
Sub tsh()
    Dim Br
    Dim i As Long
    Dim ClD As Range, ClP As Range

With Sheets("Planning Uitvoering")
        Br = .Cells(5, 1).Resize(Application.Count(.Columns(8)), 9)
        [COLOR="#FF0000"].Cells(1).CurrentRegion.Offset(4, [columns(A:J)]).Interior.ColorIndex = 0[/COLOR]
        For i = 1 To UBound(Br)
            Set ClD = .Range("K3").Resize(, Application.Count(.Rows(3))).Find(Br(i, 7), LookIn:=xlFormulas)
            Set ClP = Sheets("Basisgegevens").Columns(4).Find(Br(i, 5), LookAt:=xlWhole)
            If Not ClD Is Nothing And Not ClP Is Nothing And Br(i, 8) > 0 Then
                ClD.Offset(i + 1).Resize(, Br(i, 9) - Br(i, 7) + 1).Interior.ColorIndex = ClP.Offset(, 1).Interior.ColorIndex
            End If
        Next
    End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan