Henk Benter
Gebruiker
- Lid geworden
- 13 mei 2010
In de bijlage heb ik een uitgeklede versie van mijn planningsspreadsheet gevoegd. In deze toepassing laat ik middels voorwaardelijke opmaak de balken kleuren op basis van de gekozen medewerker. De werknemer wordt middels validatie uit het tabblad basisgegevens gehaald. Dit betekent voor mij dat wanneer ik nieuwe medewerkers toevoeg in de basisgegevens ik mijn voorwaardelijke opmaak iedere keer moet gaan uitbreiden. In werkelijkheid gaat het ook niet om 3 medewerkers maar +/- 50. Het is allemaal best te doen maar waar ik ook tegenaan loop is dat wanneer ik sorteringen uitvoer / regels toevoeg in mijn planning er nieuwe regels worden toegevoegd aan mijn voorwaardelijke opmaak. Voorwaardelijk opmaak wordt hierdoor erg onoverzichtelijk. Helaas heb ik weinig kennis van VBA en zoek veel bij elkaar via internet. Voor het bovenstaande heb ik tot op heden niets gevonden.
Is het mogelijk het bovenstaande in VBA code te regelen en wel zodanig dat wanneer ik pietje selecteer in de planning de balk in de planning de kleur aan zal geven welke is opgenomen achter pietje in het tabblad basisgegevens. Ik hoop dat het e.e.a. duidelijk is geformuleerd en wacht een reactie af.
Is het mogelijk het bovenstaande in VBA code te regelen en wel zodanig dat wanneer ik pietje selecteer in de planning de balk in de planning de kleur aan zal geven welke is opgenomen achter pietje in het tabblad basisgegevens. Ik hoop dat het e.e.a. duidelijk is geformuleerd en wacht een reactie af.