• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

planning groendienst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
beste,

nieuw bestand, nieuwe topic :)

in bijlage een quasi uitgewerkt bestand voor de afdeling groendienst van mijn bedrijf.

even een woordje uitleg:

1 het uitzicht van het bestand mag niet veranderen :)
2 via de userform maakt iemand de planning op per dag. feel free to try the userform :)
3 ik zou graag het volgende bekomen: als 1 van de gekleurde namen niet in de gekleurde vakken voorkomt, dan zou deze namen tevoorschijn moeten komen op de plaats van de gekleurde namen, gerangschikt volgens alfabet...

4 3 lukt me niet :) ik vermoed met ingewikkelde matrixformules maar das niet mijnen dada....

wie zou me kunnen assisteren? cobbe? :)

groeten
spiesse

zie hieronder voor het bestand :)

Kun je bijgaand voorbeeld/principe gebruiken voor punt 3?

Bijlagen

ja dat is iets wat ik zéér goed zou kunnen gebruiken!

de vraag is dan hoe ik dit integreer in mijn userform... :)

als je achter de schermen kijkt zal je een gans boel regeltjes tekst vinden... ik ben zo van diegenen die er wel komen, maar ik ga nog al es graag via rome :)

moest je zin hebben mag je altijd de userform aanpassen naar eigen ingeving :)

groeten,
spiesse

Een userform wordt aangestuurd door VBA en dat is niet mijn sterkste kant
Dat laat ik dus graag aan anderen over.
Succes verder met je vraag.

Ik heb voor u de 4 naambereiken gemaakt die je nodig hebt om je planning te doen:
Plaats, vervoer, voorwerker, arbeider.

De namen geven telkens de lijst met unieke waarden die nog niet gebruikt zijn.(met dank aan Willem)
Maar ik kan met uw bestand weinig aanvangen ik kan dat niet werkend krijgen in xl2007.

Bijlagen

office 2010 installeren e cobbe :)
of bij mij komen werken :)

ik kijk es of ik uw tabbladen kan integreren in hetgeen ik nu al heb...
is spijtig dat je niet kan zien wat ik al heb in userform :)

cobbe,

ik heb het es bekeken :)
uw aanpassing is dik in orde, maar ik zit dan met de volgende problemen:

ik ben aan het proberen om de combobox te linken aan het bereik waarin de reeds gebruikte objecten wegvallen, maar blijkbaar is dit niet mogelijk...? is dit wel mogelijk en zie ik iets over het hoofd?

weet je toevallig ook iets op het volgende:

als ik iemand een tweede keer in een combobox selecteer, dat er een error komt? een error kan ik schrijven maar de trigger niet...
dit zou moeten voor elke enclave :)

en een volgende...

Code:
Private Sub CommandButton11_Click()
'On Error GoTo ErrorLine
Sheets("dagoverzicht").Copy after:=Sheets(Sheets.Count)
    ActiveSheet.Name = Format(Range("a4"), "dd mm yyyy")
    ActiveSheet.Protect Password:="spiesse"
ListBox1.List = Range("g7:h44").Value
'ErrorLine: MsgBox ("tabblad bestaat reeds, gelieve een andere datum te kiezen")
'ActiveSheet.Delete
Sheets("dagoverzicht").Select
End Sub

deze code plaatst een kopij van "dagoverzicht" op het einde en hernoemt naar de datum in a4.
de errorhandler geeft echter de fout bij een volgend tabblad opslaan dat het tabblad bestaat, alhoewel een andere datum in a4 staat... welke aanpassing zou ik hiervoor moeten doen?

cobbe,
nog eentje:)

hoe zorg ik er voor dat de zichtbare comboboxen op mijn userform moeten ingevuld zijn alvorens een commandbutton de enclaves invult in de cellen?
http://www.worksheet.nl/forumexcel/...-combobox-staan-dan-commandbutton1-tonen.html
hier heb je een vb gepost, maar er zit een I/O fout in het apparaat...
is wel een handig iets wat ik zou kunnen gebruiken.

dus: geen invoer via knoppen mogelijk alvorens minstens de 4 zichtbare comboxen ingevuld zijn...

je hebt uw werk e man :)

spiesse

Ik heb voor u de 4 naambereiken gemaakt die je nodig hebt om je planning te doen:
Plaats, vervoer, voorwerker, arbeider.

De namen geven telkens de lijst met unieke waarden die nog niet gebruikt zijn.(met dank aan Willem)
Maar ik kan met uw bestand weinig aanvangen ik kan dat niet werkend krijgen in xl2007.

in bijlage een aanpassing volgens uw bestand... heb gegevensvalidatie toegepast op alle cellen die kunnen ingevuld worden. kijk es in E30 aub... er zit ergens een fout in je formules denk ik... kan dit?
het kan ook dat ik iets verkeerd gedaan heb :)

groeten
spiesseBekijk bijlage Kopie van planning groendienst 2012 (cobbe)-1.xlsm

Probeer eens met deze aangepaste code:

Code:
'On Error GoTo ErrorLine
    With Sheets(Sheets.Count)
        .Name = Format(Range("a4"), "dd mm yyyy")
        .Protect Password:="spiesse"
    End With
'ErrorLine: MsgBox ("tabblad bestaat reeds, gelieve een andere datum te kiezen")
'ActiveSheet.Delete
End Sub

Probeer eens of dit voldoet.

is iets raar... als ik van site 1 naar site 6 oplopend een voorwerker selecteer, dan mislukt de laatste, dan kan ik niet meer kiezen...
als ik willekeurig een site voorzie van een voorwerker dan is het op het eerste zicht ok...
zou hier een simpele verklaring voor zijn? :)

greets!

Probeer eens met deze aangepaste code:

Code:
'On Error GoTo ErrorLine
    End With
'ActiveSheet.Delete
End Sub

cobbe, kan het zijn dat ik nie echt een verschil zie tussen mijn code en de uwe?

ps: heuvel met gegevensvalidatie is opgelost, zat in de formule vert.zoeken op het tabblad voorwerkers...

Code:
'On Error GoTo ErrorLine
    [COLOR="#FF0000"]With Sheets(Sheets.Count)[/COLOR]
    [COLOR="#FF0000"]End With[/COLOR]
'ActiveSheet.Delete
End Sub
Door uw code (activesheet) hernoemde je steeds je origineel blad en met mijn aanpassing gebeurt die hernoeming steeds op het laatst aangemaakt blad.
Toch een wezenlijk verschil, niet?

Ik heb ook het euvel voor die voorwerkers verholpen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Code:
Sub BewaarTabblad()
On Error GoTo ErrorLine
    End With
'ListBox1.List = Range("g7:h44").Value
ErrorLine: MsgBox ("tabblad bestaat reeds, gelieve een andere datum te kiezen")
ActiveSheet.Delete
End Sub

jups cobbe,

hier de code die ik nu gebruik... als ik een eerste tabblad aanmaak met de datum in a4, dan lukt het.
maak ik een nieuwe planning op met een andere datum in a4, en ik gebruik de macro opnieuw, dan krijg ik terug de errorhandler...
hmhmh.... overzie ik weer iets? :)

maw: als de datum al bestaat als tabbladnaam dan mag er geen twee kopij opgeslagen worden

Laatst bewerkt:
that's it!

nu nog beetje de layout proberen gelijkzetten en dan ben ik er, of jij :)

in bijlage het bestand dat ik nu aan het uitwerken ben...

cobbe, effe mijn appreciatie tonen voor uw meedenken en meewerken aan dit bestand.
ik ben nu bezig van thuis uit... vrouw aan de telefoon, ik op pc... what needs a man more?

op mijn werk ben ik bezig met de userform aan het uitwerken, maar dit kan morgen al gebruikt worden door de planningsverantwoorelijke van de verpakking...

keep up the good work (for me) :)

Bekijk bijlage Kopie van planning groendienst 2012 (cobbe).xlsm

en wederom een bijkomend vraagje... don't shoot me... ik denk als planningsverantwoordelijke en personeelsverantwoordelijke in 1...

wat als er nieuwe werknemers, voorwerkers, plaatsen en of auto's bijkomen...

hoe kan ik dit aanpakken? heb geprobeerd om een arbeider toe te voegen in het tabblad werknemers maar zie die niet verschijnen in gegevensvalidatie

vermoedelijk formules aanvullen met een als functie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan