• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

planning groendienst

Status
Niet open voor verdere reacties.
cobbe

ik ben hier weder :) nu van op bureau op het werk.

ik heb het bestand voor 98% klaar... nu is er nog 1 dingetje (voorlopig :)) in bijgevoegd bestand de casus...

als je dubbelklikt in de cellen G8:G43 krijg je een userform met de mogelijkheden... je moet maar es proberen...
nu is het zo als bepaalde mensen een code meegekregen hebben of een andere afdeling, dat die in principe niet in de gegevensvalidatie zouden mogen verschijnen, omdat ze door hun code of andere afdeling niet kunnen ingepland worden in de groendienst...

zou dit aanpasbaar zijn in het bestand?

greets,
spiesse

Bekijk bijlage planning groendienst 2012 met gegevensvalidatie.xlsm

Sorry, maar ik loop telkens tegen problemen aan om uw bestand te bewerken.
Dat komt door het versieverschil.

Ik zal eens zo vlug mogelijk kijken een copie te kopen van Office 2010 of 2012.

Maar om de vraag te beantwoorden : Ja dat moet mogelijk zijn door via uw Userform de selctie ook weg te schrijven naar het blad Voorwerkers/werknemers.
Dan kan je daar zeker deze uitsluiten voor selectie.

kan ik je helpen aan een bestand zonder de userform en cmdbuttons? :)

Dat gaat niet helpen want zonder de code ben ik niets en code zonder objecten werkt een beetje moeilijk.

Maar kan je je bestand niet opslaan naar een oudere versie, zoals ik mijn bestanden in xl2007 ook kan opslaan voor versie xl2000?

Maar soms gaan er dingen verloren omdat sommige onderdelen nu eenmaal niet in de oudere versies zitten.

Om dat te doen moet de lijst van Niet actieve.... anders opgebouwd(permanent) zijn.
Je kan dan de namen die niet actief zijn via VO witmaken.

Ik heb voor de voorwerkers het nodige gedaan maar enkel voor Electro.
De namen van de voorwerkers zijn nu vastgezet via copy/pate waarden.(kan natuurlijk ook een formule zijn.

Maar zie eens of dit werkt zoals je wil.

Bijlagen

I/O fout in apparaat... heb dit vaak voor met bestanden van het forum of van andere forums... grrr

fwef, was effe zoeken waar de verandering zat :)
bji mij is de verwijzing aanwezig, vermoedelijk zal dit hier op het werk standaard geinstalleerd zijn...

ik kijk of ik kan uitbreiden naar de andere tabbladen en dan test ik het uit...

terug mijn dank!

Bekijk bijlage planning groendienst 2012 met gegevensvalidatie.xlsm

ik vermoed dat het me gelukt is...

wat ik dan mss wel zou 'willen' is dat, als er nieuwe voorwerkers en/of arbeiders bijkomen in de groendienst, dat die automatisch 'gezien' worden op tabblad "dagoverzicht", in kolom G zichtbaar zijn...

kun je es klikken en kijken? :) heb de aanvulling gedaan voor het tabblad arbeiders ook (namen beheren aangepast en formule op de tabbladen doorgetrokken naar beneden)

ik had me hier nu toch aan een monster van een formule verwacht :)

ik denk dat ik er nu wel ben met dit bestand...

op naar een volgend cobbe? :)

ben je via pm ook bereikbaar? of enkel forumsgewijs?

Als het niet TE veel wordt via cobbe at skynet dot be.

Maar voor het forum is het beter dat een en ander via loopt zodat anderen daar ook van zouden kunnen leren (ook hoe het niet zou moeten, wat soms nog belangrijker is! )

waar ligt de grens van TE e :) ben al volop aant denken met wat ik je kan bestoken :)

ik ga er zeker en vast rekening mee houden. alvast bedankt voor de internetaire collegialiteit!

Hallo

ik vind dit een geweldig handig excelbestand en zou dit ook graag gebruiken. Alleen kan je de aantal site's ook uitbereiden naar bv 15 ipv 6?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan