• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Planning kamers-algemene delen-poetsvrouwen-uurroosters

Status
Niet open voor verdere reacties.

denbeiren

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2012
Hoi allen,.. Ik probeer om mij door volgend vraagstuk te worstelen:

een hotel heeft X aantal kamers, elke kamer hoort 1 keer per week een grondige poets te krijgen, de andere dag zijn snelle poetsen.
uiteraard kunnen niet alle kamers een grondige poets krijgen op dezelfde dag.

Niet alle kamers zijn bezet, ik zou dus graag met een simpele "ja of nee" de kamers willen includen of excluden uit de telling van de benodigde uren

er moet een aantal minuten worden toegewezen aan een grondige en een snelle poets,.. (deze moet later eventueel nog herbekeken worden) om zodoende het totaal benodigde werkuren uit te vissen.

In een later stadium dan nog het volgende berekenen:

voor een poetsploeg van 4 personen, berekenen wie hoeveel kamers kan doen op een vooraf bepaalde tijd (rekening houdende met de bezetting) en idealiter hier dan nog een uurrooster uit filteren

Ik begrijp dat dit een hele opdracht is,.. maar elk ideetje kan helpen,.. ik zit vooral vast met de formule "bezetting ja of nee" en de formule om "iets over te nemen naar een nieuw tabblad"

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan