Planning maken met invullen van één datum in database

Status
Niet open voor verdere reacties.

marieke1994

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2014
Beste allemaal,

Enige tijd geleden ben ik begonnen met het maken van een database en deze is zo goed als af. Ik loop helaas tegen het volgende probleem:
het gaat hier om een database voor een ziekenhuisafdeling en mijn baas zou eigenlijk het volgende willen. Als iemand geweest is, wordt een diagnose gesteld. Aan de hand van die diagnose wordt er een behandeltraject gepland. De tijd die er tussen elke poliafspraak in zit, is vastgelegd. Als iemand diagnose A heeft, wordt hij na 3 mnd, 12 mnd, 24 mnd, 48 mnd en vervolgens elke 2 jaar gezien. Ik wil hiervan een planning maken.
Dus zodra de secretaresse de diagnose_code en de datum dat deze diagnose gesteld is, invult, moet de hele planning qua data ingevuld worden.
Voorbeeldje:

naamloos.JPG

De datum-velden van anamnese t/m uitkomst zijn dus vergrendeld en moeten via een functie/vba code automatisch ingevuld worden nadat de "datum diagnose bepaald" ingevuld is.

Daarnaast (en nu komt denk ik het meest lastige) is niet bij elke diagnose het behandeltraject hetzelfde. Bij diagnose B wordt de eerste afspraak pas na 12 maanden gepland. Ik heb dit geregeld met een ShowHideFields die samenhangt met een keuze in diagnose_code. Dus als ik de volgende code C kies, verdwijnen de velden onder '3 maanden'. Nu moeten deze velden natuurlijk niet alleen onzichtbaar gemaakt worden, maar ze mogen ook niet worden ingevuld (terwijl dat met de goede code erachter, na het invullen van de eerste data, wel gebeurt als ik het goed heb).

Iemand die mij een beetje begrijpt en een goede oplossing heeft??

Alvast bedankt!!

Marieke

Ik denk dat ik je snap, maar ik zou het heel anders aanpakken, vrees ik. Al weet ik nog niet hoe je de datums wegschrijft. Het oogt alsof je alle datums in één record zet, en niet in een gekoppelde tabel. Die informatie is essentieel voor de oplossing :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan