• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Planning met Frequentie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijsss

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2012
Berichten
46
Beste Mensen,

Ik heb een vraag, ik ben met een planning bezig en ik kom er niet uit.

Het Probleem:
Ik wil in de planning het jaarlijks onderhoud laten zien, het onderhoud moet in weken laten zien. Dus, als er onderhoud in week 1 uitgevoerd moet worden met een Frequentie van 4 x per jaar. Moet de planning om de 13 weken een x laten zien. Dat is in WeekNr 1, 14, 27 en 40.

Kunnen jullie me helpen.
Alvast bedankt.
Tijs
 

Bijlagen

  • Planning Freq 2016.xlsx
    62,6 KB · Weergaven: 43
In J9 en gekopieerd naar rechts en naar beneden t/m BJ251:
PHP:
=ALS(AANTAL($F9;$H9)<>2;"";ALS(REST(J$7-$F9;AFRONDEN(52/$H9;0))=0;"x";""))
 

Bijlagen

  • Planning Freq 2016 MB.xlsx
    103 KB · Weergaven: 52
Beste Marcel,

Bedankt voor de info en de aanpassing, hij werkt prima!
Ik heb alleen nog een vraagje, als je bv in de planning week 43 met een freq van 5 noteert. Tel die door en zet die in week 4, 14 en 24 van hetzelfde jaar ook een X-je. Kan je dit stop zetten bij 52/53 of adviseer je met om een extra planning (2017) er aan vast te plakken?

Groeten,
Tijs
 
In J9 en gekopieerd naar rechts en naar beneden:
PHP:
=ALS(AANTAL($F9;$H9)<>2;"";ALS(J$7<$F9;"";ALS(REST(J$7-$F9;AFRONDEN(52/$H9;0))=0;"x";"")))
Dit voorkomt dat je kruisjes krijgt in weken vóór de startweek.
Je kunt er geen extra planning aan vast plakken, want er wordt alleen naar weeknummers gekeken en niet naar jaartallen.
 
Beste Marcel,

Hij werkt prima, super bedankt!

Mocht ik nog vragen hebben weer ik je te vinden ;)


Gr Tijs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan