• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Planning met werkweken, zonder bouwvak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friso71

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 okt 2020
Hallo!

Wij werken met een planning die gebaseerd is op de afleverweek. Deze wordt bepaald door de workload in onze productie.
Om te kunnen bepalen welke stappen in het proces in welk weeknummer moeten worden uitgevoerd heb ik een formule gemaakt. Deze formule houdt rekening met de overloop naar het volgende jaar, dus gaat van week 52 naar week 2 (Kerstvakantie is eruit gehaald).

Nu wil ik dat de weken waarin de bouwvakvakantie valt ook niet meegenomen worden in de planning.

Ik heb al van alles geprobeerd, index+vergelijken+als maar kom er niet uit. Ik heb het idee dat ik Excel met rijen moet laten rekenen ipv de waarden die benoemd staan maar weet niet hoe ik dit moet aanpakken.

Ter illustratie zie het bijgevoegde document.

Hopelijk kan iemand me op weg helpen... Alvast bedankt!

Bijlagen

Je kan beter datums en werkdagen gebruiken. Excel heeft krachtige functies om er mee te rekenen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
VenA dan voor je input, ik ga kijken of dit voor ons werkbaar is :d

Ik heb een VBA (macro) oplossing voor een weken-planning.
Zou dat een optie voor je zijn ?

Hallo Piet,

Ik ben niet bekend mate VBA maar wil er zeker graag naar kijken

Hierbij een voorbeeld van een wekenplanning.
Er zijn 2 functies: 1 om een week te berekenen later in de tijd en 1 om terug in de tijd te rekenen.
Een derde functie zou het aantal werkweken tussen 2 weeknummers kunnen berekenen, rekening houdend met vakantie-weken. (nog te maken)
De uiteindelijke berekening is gebaseerd op werkdagen, met als minimum eenheid een veelvoud van 7.
Dus je vind berekeningen van datum naar weeknummer en van weeknummer naar datums.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan