• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Planning/Roosters in een sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaka1977

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
Beste Hm'ers,

Voor een team van 45 man wil ik de 4 wekelijkse planning in een sheet maken. Ik heb daarvoor een tabel gemaakt (zie bijlage). Voor de rest moet ik het volgende hebben in mijn sheet:

1. Uren worden naast namen opgeteld aan de hand van de routes die worden ingevoerd en in elk tabblad afzonderlijk wordt het rooster van 1 medewerker weergegeven (zie tabblad 1)
2. Wanneer een route per dagdeel 2x is ingevoerd moet deze een fout aangeven of bijvoorbeeld een rode opvulkleur krijgen. Routes worden aangeduid met cijfers bijvoorbeeld route 51. Als ik dit in het rooster invoer in een cel dan moet het rooster van deze persoon automatisch bijgewerkt worden en deze waarden overnemen.
4. de routekennis van elk individu wil ik in tabblad roosters over kunnen beschikken. Het liefst als ik een route invoer bij een persoon die deze route niet kent dat het dan een bepaalde opmaak/opvulkleur krijgt.
3. Als ik in een cel een bepaalde afkorting invoer (AT, RV, GD) moet deze cel meteen een bepaalde opmaak krijgen waardoor in 1 oogpslag te zien is om welke waarde het gaat.
4. Verder zit ik met wisselende/weekenddiensten. Route 1 bijvoorbeeld bestaat uit 1D(ag), 1A(vond), 1N(acht) en in het weekend 1DW, 1AW, 1NW.

Ik kan jullie hulp goed gebruiken en alvast mijn dank.

Bijlagen

Dit wordt denk ik een behoorlijke klus (blijkt uit bijna 40 keer bekeken en nog geen reactie)

Of ik je daar helemaal mee kan helpen weet ik niet maar om te beginnen plaats een bestandje zonder verwijzingen naar een ander bestand.

Dit wordt denk ik een behoorlijke klus (blijkt uit bijna 40 keer bekeken en nog geen reactie)

Of ik je daar helemaal mee kan helpen weet ik niet maar om te beginnen plaats een bestandje zonder verwijzingen naar een ander bestand.

popipipo dank voor je reactie. Alle beetjes helpen, hierbij een bijgewerkt bestandje.

Bijlagen

Om de uren te kunnen berekenen moeten de codes vertaald worden naar uren. Heb je daar een tabel voor?

Om dit te realiseren zou ik twee mogelijkheden willen suggereren:
(1) Een rekenblad "achter" Rooster: een kopie van Rooster, noem RoosterU, die je als alles af is verbergt. In RoosterU bepaal je de uren per cel uit Rooster en telt ze bij elkaar op in kolom B. In B3 van Rooster komt dan een simpele formule als =RoosterU!B3.
(2) Je laat vba het rekenwerk doen na elke wijziging van een cel in Rooster.
Voor beide oplossingen geldt: als het rekenwerk real time te traag wordt kun je het handmatig triggeren.

Het maken van de individuele roosters 1 zou ik sowieso met vba doen obv een template.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan