• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Planning schema maken met alleen weekenddagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikkieman

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
Hallo Iedereen,

Ik loop vast om een werkschema te maken. Ik werk alleen in de weekenden. Dus als de duur van een gedeelte van het project 6 dagen is, dan moet hij niet de werkdagen meetellen.

Voorbeeld
Tuin uitgraven
Duur: 6 dagen
Startdatum project: zaterdag 21 aug 2021
Einddatum: zondag 5 oktober 2021

Als ik nu =celnummer + 6 doe, dan telt hij ook de werkdagen mee. Ik wil dat hij alleen de zaterdagen en zondagen telt.
Eigenlijk zoek ik dus een formule die het omgekeerde is van Werkdagen.

Alvast bedankt!

zoals jij het nu weergeeft zal er altijd 27 augustus uitkomen, je gebruikt werkdagen niet eens. en als je project 6 dagen is dan is de einddatum niet pas 5 oktober als je op zaterdag en zondag werkt, dan werk je dus maar 1 weekend dag per week.. en duurt je project daarom 6 weken en kom je op 5 oktober uit..
dat is nogal een verschil in aanpak..

Aangenomen dat jij altijd een werkdag kiest als startdag zou ik de formule maken.

= cel startdatum + 7*duur

dan zal je ook op 5 oktober uitkomen nou ja op 4 okt omdat dat 42 dagen na 21 aug.

en als je wel 2 dagen per week werkt dan is het dus 7*duur/2 om op de juiste datum te komen..

Bedank voor je reactie. Helaas gaat dit ook niet helpen omdat ik mijn project opdeel in werkzaamheden. Wellicht dat het zo wat duidelijker is:

Schermafbeelding 2021-08-19 om 23.34.57.png
*De data hierboven klopt uiteraard niet

Wat jij zegt gaat dan ook helaas niet werken.
Ik werk dus zaterdag en zondag aan het project. Dus startdatum is de eerste werkdag en einddatum is de laatste werkdag.

Laatst bewerkt:
Met in A1 de duur (in dagen) en in B1 de startdatum zou deze de gewenste einddatum op moeten leveren:
Code:
=WERKDAG.INTL(B1;A1-1;"1111100")

Met in A1 de duur (in dagen) en in B1 de startdatum zou deze de gewenste einddatum op moeten leveren:
Code:
=WERKDAG.INTL(B1;A1-1;"1111100")

Ook dit gaat helaas niet werken. Ik krijg als antwoord 44444
Even ook een screenshot met de celnamen erbij. wel zo handig.

Schermafbeelding 2021-08-20 om 09.18.53.png

Deze code heb ik gebruikt

Code:
=WERKDAG.INTL(D6;C6-1;"1111100")

Te snel geroepen dat het niet werkt. De cel aangepast naar datum en dan pakt hij het wel! Bedankt!

Laatst bewerkt:
Die 44444 is 5-9-2021
Maak die cel op als datum.

Edit:
Oeps, zie net je rode regel pas ;)

Laatst bewerkt:
Gelukt dus.

Succes ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan