• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Planning + Uren registratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

rik5522

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2024
Beste

Ik ben al een tijdje bezin om een juisten planning met uren registratie te vinden maar krijg het niet gevonden. Nu zag ik op internet een Excel sheet van een planning en een sheet van uren registratie. Is het mogelijk om beide sheets samen te voegen? Als dit lukt zou ik graag dieper op het onderwerp ingaan om alles zo juist mogelijk in te willen richten. Hier onder heb ik beide sheets staan. Alvast bedankt.

Bijlagen

ga eerst maar dieper op het onderwerp in en post een uw eigen bestand. Want we weten nu totaal niet wat jij juist wilt

Beste glda19

Bedankt voor de reactie. Ik wil het toepassen binnen mij bedrijf dat zich richt op het lassen en bewerken van metalen onderdelen. Mijn bedoeling is als volgt.

Ik krijg een aanvraag van een klant binnen en dat wordt een order. vervolgens zitten hier een aantal bewerkingen aan zoals lassen, boren, zagen, afwerken, transport, etc. Over die bewerkingen heb ik een calculatie los gelaten waardoor ik ongeveer weet hoelang ik er over denk te doen. Door de planning die ik in de bijlagen heb toegevoegd kan ik van een project een planning maken wanneer de werkzaamheden gedaan moeten worden. Echter wil ik hier een start stop button bij toevoegen zodat ik kan zien hoeveel uur mijn personeel aan welke bewerking heeft gewerkt.

is het zo als iets duidelijker?

zodat ik kan zien hoeveel uur mijn personeel aan welke bewerking heeft gewerkt.
Ik heb geen verstand van lassen, laat ik daarmee beginnen.
Maar in theorie klinkt dit leuk maar in de praktijk zal dit lang niet zo eenvoudig zijn denk ik.
Want heeft je personeel altijd dit bestand bij zich als ze beginnen en stoppen met lassen.
Ik denk dat ze daar niet zo blij mee zijn om zo precies alles te moeten invullen.
En wat doe je daarna met deze data?
Krijgen ze een complimentje als ze het beter doen dan gepland of juist het omgekeerde?

Wat ze zeggen in post 4 is helemaal juist.
Excel is een rekenblad geen project planner.
En 2 heeft elke werknemer een pc staan op zijn werk post of en centrale pc in de werkplaats. En 2 kan iedereen werken met excel. En moet iedereen weten wanneer elk onderdeel moet starten. En gelijk de template eruit ziet ben ik 100% dat er veel fouten gaan gebeuren als je er de tijd bij gaat zetten. Bv jef die aan deel 1 van het project werkt en niet goed gaat kijken en start gaat drukken bij project 2 en einde bv bij project 1 enz. Zijn gekende pratijk voorbeelden.

Ik snap wat jullie bedoelen. Het zit momenteel zo ik werk samen met 1 werknemer van mij in de werkplaats. Wij hebben 1 centrale PC waar wij ook anderen documenten op bekijken. Denk aan tekeningen.

Ik ben er ook van bewust dat als ik groei dat ik naar een ERP systeem moet gaan omdat Excel gevoelig is voor fouten.

Ik heb er over na gedacht van welke data ik hier uit wil halen. Voor een zo juist mogelijke kost prijs per uur te berekenen heb ik een aantal uur nodig die ik verkoop per bewerkingen station. hier voor wil ik dus data verzamelen zodat ik op het einde van het jaar kan zien hoeveel uur ik per bewerking station heb verkocht. En zo mijn kost prijs kan bijwerken.

Ik sta ook altijd open voor anderen ideeën. Misschien is de start stop button te moeilijk en kan het makkelijker. Dus ik hoor graag van jullie feedback

Sorry voor de late reactie,

je maakt projecten aan op het verborgen blad projecten middels de PROJECTEN knop.
Deze verschijnen vanzelf in de eerste kolom als keuzelijst. Die kies je of je vult zelf iets in.
Daarna klikken op de knop er boven: Inklokken of uitklokken.
De rest wijst zichzelf wel.
Uiteraard kun je ook je naam toevoegen, desnoods in een extra kolom. Maar voor die kolom moet ALLES in VBA worden aangepast.

En anders even een pb'tje

Laatst bewerkt:
ik begrijp de opzet ook niet zo goed.

Snap zelf zijn bedoeling er niet van als hij maar werknemer heeft en hij zelf

Snap zelf zijn bedoeling er niet van als hij maar werknemer heeft en hij zelf
De bedoeling is dat ik kan gaan zien hoeveel uren ik verkoop van elke bewerking. Hierdoor kun je als ondernemer zien waar groei zit of misschien wel een onderdeel waar je beter afscheid van kunt nemen.

Ik ben van mening hoe sneller ik er mee begint hoe beter ik stabiel kan groeien.

Ik ben weer thuis en heb wat geknutseld. Er staan nog wat dingen in VBA die je (nog) niet gebruikt.
De bedoeling is duidelijk: kies in de EERSTE kolom een project. Klik op In of UITKLOKKEN en de begintijd wordt geregistreerd. Tweede keer op dat project klikken en weer dezelfde knop gebruiken klokt UIT.
Je kunt ook het formulier gebruiken eventueel.
Als een rij is uitgeklokt kun je die opslaan in de database met de knop OPSLAAN. Wel ALTIJD de project cel selecteren. Dat geldt altijd.
Uiteraard kun je de hele database leegmaken, indien nodig.
Namen en Projecten kun je zelf veranderen en/of toevoegen met de knoppen Naar Projecten en Naar Namen.
Veel plezier en vragen staat vrij,
Maarten

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan