Planning

Status
Niet open voor verdere reacties.

pommeke

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Bekijk bijlage 155537

Hallo,

Ik heb een database gemaakt voor een creche.
Nu had ik er graag een planning gedeelde aan toegevoegd.
Maar ik weet niet dat het mogelijk is.

Bedoeling is dat ze bij een kind een begin en eind datum invullen
en tevens ook aanduiden met vinkjes welke dagen het komt.

Bedoeling is dus dat ik een overzicht krijg hoeveel kindjes er aanwezig zijn.
Ik wil dus een rapport waarop staat hoeveel kindjes er zijn per dag in bv de maand november.

Iemand een idee?

Ik moet waarschijnlijk alle vinkjes tellen per dag.
Dat zal wel lukken.
Maar met die datums werken is moeilijker voor mij.
Want ik moet kunnen zien in de planning als er iemand zijn contract stopt in november, dat er dan een plaats vrij komt.

Laatst bewerkt:
Op basis van een extra tabel en een UNION query kun je een jaaroverzicht maken met de datums waarop iemand aanwezig is. Met een kruistabel (in het voorbeeld gefilterd op huidige jaar + maand) zie je dan wie wanneer aanwezig is.

Bijlagen

Op basis van een extra tabel en een UNION query kun je een jaaroverzicht maken met de datums waarop iemand aanwezig is. Met een kruistabel (in het voorbeeld gefilterd op huidige jaar + maand) zie je dan wie wanneer aanwezig is.

Ziet er al goed uit
Maar ik heb iets anders nodig,
ik zal zien of ik het kan uitleggen.

Ik vind het al vervelend als mensen onnodig reageren op directe quoots van helpers, maar om jezelf te quooten: Da's ook voor mij nieuw! Niet meer doen dus, nergens voor nodig al dat gequoot! Ik heb een aanzetje gegeven; op basis van de kruistabel (of de UNION query) kun je zo'n rapportje wel maken met een grafiek.

Grafisch nog niet het toonbeeld van een fraai rapport, maar het gaat om het idee.... Dit komt vermoed ik wat meer in de buurt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Michel,

Sorry voor de quote.

Het ziet er al goed uit.
Maar ik ga het eens rustig bekijken.
Heb totaal geen ervaring met kruistabellen enz...

Alvast bedankt.

Deze versie gebruikt nog geen kruistabellen, dus dat scheelt ;)

Om je wat meer ideeën te geven, heb ik er een formulier bijgemaakt waarin je jaar en maand kan selecteren. Op basis daarvan wordt het rapport opgemaakt. (eigenlijk wordt de query aangepast, maar dat is een detail ;) )

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Michel,

Ziet er echt goed uit.
Nu wil ik dit natuurlijk in mijn echte database van de creche.
Bekijk bijlage 155591
Bekijk bijlage 155593
Bekijk bijlage 155595
Bekijk bijlage 155597

Want die sql enzo, daar ken ik niets van.

Ik heb in de tabel "kind tabel" velden gemaakt voor de planning.

Je zal ook zien dat de dagen nu opgesplits zijn in vm en nm.
Bedoeling is wel dat zowel vm en nm op het rapport komen per dag.
Dus dat eigenlijk de dag in 2 wordt gedeeld.
Dit omdat sommige kinderen maar halve dagen komen.

Hartelijk bedankt al voor de moeite die je al hebt gedaan.

Had ik 'm helemaal af, sloeg het duiveltje weer toe :) Bij de laatste stap (toevoegen van de labels Ochtend en Middag) raakte het rapport corrupt. Uiteraard nog geen backup gemaakt, dus ik kon weer opnieuw beginnen. Een voordeel: de code had ik nog, dus vanavond opnieuw de tweede rij blokken toegevoegd. Zonder labels (een ezel etc...)

Wel een hartgrondige wens: als je verschillende versies van een database op HelpMij zet, blijf dan alsjeblieft van de tabelnamen en veldnamen af.... Nu ging er minstens een uur werk zitten in het omnoemen van alle variabelen en veldnamen die her en der in de queries en formulieren gebruikt worden. Volkomen zinloze tijdsverspilling wat mij betreft! En zeg nou zelf; een tabel [Kind] of [Kind namen]... What's the difference? En ook het toevoegen van extra velden, die je niet in de eerste variant had zitten: erg geinig! Niet alleen heten die velden dus anders dan in de eerste variant, het zijn er ook meer en je krijgt hele andere queries.
Kortom: als je een ingewikkeld probleem wilt oplossen, geef ons dan gelijk de goede database! Of stort, uit schaamte, een mooie bijdrage op een goed doel ;)

Bijlagen

Hey Michel,

Hartelijk bedankt man.
Ik ga het morgen eens bekijken.

Wel ik zet er verschillende versies op omdat ik zelf ook verschillende versies heb.
Ik bedoel, ze vernieuwen altijd, worden uitgebreider.
En ik krijg niet gevonden hoe ik die andere van helpmij kan verwijderen.

Trouwens, hoe kan jij een bijlage van 123 kb toevoegen?

:)

Heb je mijn functie al gezien?
Hoe dan ook: let op de databases die je hier neerzet; ik ben nu heel veel tijd kwijt geweest met zinloze handelingen ...

Laatst bewerkt:
ik had voor de planning eerst een proef databaseje gemaakt om te zien of dat ging lukken.

ik laat u morgen iets weten

bedankt

Hey Michel,

Ik heb nog een bug gevonden.
In de query "Factuur Onbetaald"
Die werkt niet meer, maar vindt de fout niet.

Ik heb niet aan je queries etc gezeten, maar om mijzelf werk uit handen te nemen, heb ik een aantal namen aangepast aan het eerste voorbeeld. Consequentie dus van de eerdere berichtjes.... Als je de namen weer terugzet, zal je query weer werken. Goede kans overigens dat het rapport het dan niet meer doet :)

Ik ben eens terug gaan kijken naar de vorige versies.
En blijkbaar is er daar iets mis gegaan.
Het werkt niet meer vanaf versie 2.1

Het zit dus in query "Factuur Onbetaald"

Termijn: IIf(Month([FactuurDatum])=12;DateSerial(Year([FactuurDatum])+1;1;1);DateSerial(Year([FactuurDatum]);Month([FactuurDatum])+1;1))

is het probleem

Ik heb al aan het zoeken geweest, maar vindt geen oplossing.
Ik krijg altijd: gegevenstypen komen niet overeen in criteriumexpressie

Raar is:
Als ik dezelfde code in de query "Factuur" zet, werkt het wel.
Als ik dan dat veld in de query "Factuur Onbetaald zet" krijg ik ook een foutmelding.

Ik kan er niet meer aan uit

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan