Hallo Toverkamp,
Even kijkend naar de code heb ik gemerkt dat je de code voor de startdatum hebt gewijzigd, maar niet voor de deadline datum. Deze kan je best op dezelfde manier veranderen.
Wat me verder nog opvalt is dat de het planningsoverzicht nu werkt met semesters ipv kwartalen? Is daar een speciale reden voor? Want dat verandert uiteraard de code voor het vervolledigen van deze planning.
Ik stel me wel nog vragen bij de schaalbaarheid van deze planningssheet. Wat gebeurt er wanneer er meer mensen bijkomen? Die mogelijkheid laat je open in je waardes van de tab "codes_overzicht", maar binnen je planningssheet heb je weinig werkruimte, je gaat dan rijen moeten bijvoegen en dat gaat gevolgen hebben voor je code. Een mogelijkheid bestaat erin evenveel rijen per periode (kwartaal of semester) te tonen, en enkel die rijen te tonen waar een persoon is ingevuld, en de rest gewoon te verbergen. Je geeft enkel maar een overzicht voor 2007, wat indien een project in 2008 loopt? Niet weergeven, anders weergeven, nieuw bestand? Allemaal keuzes.
Het is beter dat je ook over die zaken nadenkt, want schaalbaarheid wordt dikwijls onderschat, maar is imo toch belangrijk.
Ik heb ook gekeken waarom je aanpassing niet lukte. Eigenlijk is dat vrij eenvoudig. Je moet een check doen om te zien in welk gedeelte (welke periode) je cellen moet gaan kleuren. Het is daarom belangrijk van een keuze te maken om te werken met kwartalen of semesters. Beide kunnen hoor, maar dan moet je in je code aangeven of je nu wilt werken met kwartalen of semesters.
Omdat ik geloof dat zaken die jezelf uitvogelt vaak langer blijven hangen, dan kant-en-klare oplossingen ga ik je niet dadelijk de code geven om alles te doen werken, maar je op weg helpen zodat je zelf kan aanpassen, en wanneer je er dan niet uitgeraakt helpen we je natuurlijk verder.
Manier van werken:
* Op basis van de datum in kolom C in de tab "invoer" (=startdatum), ga je moeten kijken in welke periode (uitkomst afhankelijk van keuze semester/kwartaal) je zit. Hierbij ook rekening houden met het jaartal, een project in 2008 kan je niet correct weergeven worden in een planningsoverzicht van 2007.
* Dan moet je voor die periode de juist range op sheet "planning 2" gebruiken om de data correct te zetten.
* In de code van Wigi moet je de constructie
Code:
[FONT="Courier New"]- DateSerial(2007, 1, 1)[/FONT]
vervangen door de begindatum van elke periode (ook weer afhankelijk van keuze kwartaal, semester).
Om het volledig te maken moet je ook kijken in welke periode je einddatum ligt, want soms is dat in overlopende periodes.
Je werkt hier enkel met een plannning op jaarniveau dat heeft consequenties. Wat ga je bv. doen als een project niet volledig binnen één jaar valt (bv. van dec 2007 tot jan 2008)?
Je kan 3 jaartallen kiezen in je userform maar voorlopig kan je enkel die van 2007 correct weergeven (zie ook infra).
Je ziet het ik heb nog heel wat opmerkingen bij je opzet, maar ik heb er alle vertrouwen in, dat je dit tot een goed einde kan brengen.