• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Planningsprobleem !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berry0505

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 apr 2013
Hallo

Ik ben nieuw op het forum en zit met een probleem

Ik ben bezig met een nieuwe opzet van een productieplanning (zie bijlage) waarin de uiteindelijke bewerkingsuren moeten worden getoond
Bekijk bijlage Planning.xlsx

In de uiteindelijke planning worden in de kolommen G H I (vanuit uit een pulldown menu) de machine, moeilijkheid ingevoerd.
De te bewerken m1 handmatig ingevoerd
Vanuit de stamgegevens (kolom ABCD) moet een machinebezetting in uren worden berekend (kolom L)

Nou is het de bedoeling dat d.m.v. een berekening over de aangegeven machine en moeilijkheid de bewerkingstijd automatisch worden doorberekend
met de gegevens die zijn vermeld in kolom C (aantal m1 per minuut) D (steltijd) en I (de te bewerken m1)

Zou iemand mij hierin kunnen bijstaan

Laatst bewerkt:
Welkom op het forum.

In K3 en doorslepen naar beneden

Code:
=I3/SOMPRODUCT(($A$3:$A$12=G3)*($B$3:$B$12=H3)*($C$3:$C$12))+SOMPRODUCT(($A$3:$A$12=G3)*($B$3:$B$12=H3)*($D$3:$D$12))

PS kloppen je tijden wel, bij schaafbank, hoe moeilijker hoe meer meters per minuut????

Niels

Laatst bewerkt:
Hoi Niels,

Bedankt voor je snelle reactie.
Werkt perfect

Tijden kloppen idd niet
Het overzicht is fictief en ook de genoemde waardes.
In de totale planning staan zo'n 30 machines en bewerkingen met diverse moeilijkheden en in ben daar nu druk mee bezig om dat in te vullen

gr. Berry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan