Planningsscherm; meerdere Queries

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorenl

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2013
Goedemorgen,

Ik ben op dit moment bezig om een plannings- en administratietool te bouwen om taxiritten met crew te plannen en administreren. Hierbij is voor elk geland vliegtuig een busje gereserveerd.

Een vliegtuig dat binnenkomt doorloopt de volgende fasen:

1. Scheduled
2. Final
3. Taxi
4. On Position

Voor elk van deze fase is een query (v.b.: Qrfinal) gemaakt, deze laat dus alleen de vliegtuigen/ritten in de corresponderende fase zien. Om dit grafisch weer te geven en om snel vliegtuigen om te zetten van Final naar Taxi bijvoorbeeld heb ik van deze queries een 'multiple items' form gemaakt.

Deze vier multiple items staan in een algemeen formulier onder elkaar. Ik wil dat als ik op een knop druk, acces 2010 over deze query's en formulieren een requery gooit. Ik heb via wizards, codes (Forms!.... req.) geprobeerd dit te bewerkstelligen, maar het lukt niet...

Het zou helemaal mooi zijn als deze queries automatisch eens in de 30 seconden worden ververst. Zou iemand mij op weg kunnen helpen?

Groet,
Joren

En welke codes heb je zoal geprobeerd? Een subformulier is onderdeel van een hoofdformulier, dus in de Requery moet in ieder geval de volledige tak worden benoemd. dus het moet er ongeveer uitzien als:
Me!Subformulier1.Form.Requery
Me!Subformulier2.Form.Requery
Me!Subformulier3.Form.Requery
etc.

Michel,

Dank, dit werkt inderdaad perfect! Ik heb gegoogeld maar snapte die subformulieren niet, nu is het mij duidelijk!

Michel,

Ik was toch wat te voorbarig, er is iets wat toch niet helemaal lukt.

Op een Hoofdformulier (naam: hoofd), heb ik een aantal subformulieren geplaatst (namen: final, taxi etc).
Nu zit er in het formulier 'final' een knop welke in de record een waarde aanpast (de queries filteren hierop de records).

Hij moet dus als ik op de knop druk: 1. de waarde aanpassen 2. de queries en formulieren opnieuw laden.
Aangezien de knop in een subformulier staat lukt het mij niet met de Me.... regels.
Ook forms.etc lukt niet.

Zou je mij nog een beetje op weg willen helpen?

met vriendelijke groet,
Joren

Zet de knop op het hoofdformulier, dan werkt hij een stuk beter. Maar vanaf je subformulier kan het ook, als je de formulieren anders aanroept natuurlijk.
Code:
Me.Parent!Subformulier1.Form.Requery
Me.Parent!Subformulier2.Form.Requery
Me.Parent!Subformulier3.Form.Requery

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan