plasma instellen naar NTSC

Status
Niet open voor verdere reacties.

lasminten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jul 2008
hallo kenners,
we zijn sinds een paar maanden verhuisd baar suriname, en hebben een pioneer plasma tv, type: PDP435HDE , meegenomen uit Nederland maar we krijgen alleen maar zwart-wit beeld en ook nog eens geen geluid.
We hebben naar ons mening van alles geprobeerd, en ook de helpdesk gemaild ,maar die heeft ook geen uitleg ervoor.

Wie heeft er een oplossing hiervoor of heeft iemand ook zoiets meegemaakt? en een oplossing voor gevonden?

volgens de instellingen kan je alleen maar europeze landen ontvangen , maar hoe zit het als je naar zuid amerika gaat, kan je dat op één of ander manier niet omzetten ? zodat we normaal beeld en geluid kunnen ontvangen.

HELP !!
Lasminten

hallo kenner,

bedankt alvast voor je reaktie.
Maar zou je denken dat je ook met dat zelfde converter ook van Pal naar NTSC kan omzetten ?

gr. lasminten

Volgens mij wordt het tv signaal via die converter bij binnenkomst omgezet naar PAL, zodat jouw PAL-tv het aankan

(ben geen kenner hoor, maar internet staat er vol mee!)

Veel Plasma's kunnen een NTSC signaal (= de amerikaanse videonorm) weergeven, maar dan alleen via de aux- of ext- ingang. Hierop sluit je dan een NTSC-geschikte tuner aan, bijvoorbeeld een NTSC-videorecorder. Deze koppel je via een Scart videouitgang aan de ext.- ingang van de Plasma. Kanalen zoeken doe je via de videorecorder.

Als je met satelliet werkt, kun je de videouitgang van een NTSC satelliet-decoder nemen.

Als dat niet werkt, dan kan jouw plasma geen NTSC signaal aan. Dan kun je een kastje kopen als verhoog noemt, maar...
Die converter zet een videosignaal om, geen antennesignaal. Hiervoor heb je dus nog steeds een NTSC videorecorder of satelliet decoder met videouitgang nodig. Die sluit je aan op de converter. Daarnaast heeft dit kastje een europese stroomadapter, die je moet vervangen door een amerikaanse van 110 volt, met dezelfde uitgangs-stroom.

Het resultaat wordt nooit echt mooi, omdat een PAL televisie een hogere resolutie heeft dan NTSC. Dus wordt het beeld vergroot weergegeven. Ik zou je Plasma proberen te verkopen aan een Surinamer die naar Nederland gaat, en zelf een NTSC toestel kopen...

plasma tv van pal naar ntsc

hallo kenners,

we hebben het nog niet voor mekaar gekregen, we zijn opzoek naar een nieuwe of een 2de handse video recorder, maar die is in heel suriname niet meer te vinden.
We zijn overgestapt naar op zoek naar een converter, maar die is alleen te bestellen rechtstreeks uit Amerika.
En om onze Plasma die 5000 euro heeft gekost om te verkopen is zeker geen optie, we kunnen DVD's etc op kijken dus dat zit wel oke, jammer alleen dat we daar geen televisiekanalen kunnen ontvangen.
Dus het wordt niet anders dan een TV te kopen in Suriname.
Er was geopperd om binnen in de plasma tv iets in de techniek te veranderen door één of ander pief, maar daar durven we niet aan!! want hier zijn de mensen niet kundig genoeg naar mijn mening.
Maar we staan nog steeds open voor logische oplossingen.

groetjes anita uit Suriname

Tv

hallo afro nederlanders,

met alle kundigheid en derest van de kundigheid van die idioten die jullie hebben geadviseerd om jullie plasma pal televisie vanuit Nederland naar Suriname te brengen, hier een klein advies: Als die idioten daar met jullie erbij, kundig genoeg waren hadden jullie je tv of plasma van je "lang zal ze leven" nooit naar Suriname gestuurd.
Maar geloof me maar domoor een ondeskundige surinamer die fantasierijk genoeg is zal het systeem van pal wel zeker kunnen overbrengen naar het surinaams systeem en als een idiote nederlander dat zou kunnen doen zet ik mijn ballen op azijn.
Jullie afro nederlanders of allochtonen zijn net zo dom en hebben net als die blanke nederlanders een polderlanschap cultuur, jullie deugen voor geen meter.

Prettige jaarwisseling!
Stan:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan