Platenspeler op computerboxjes?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cloudwalker

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2006
Hallo,

Is het mogelijk om een platenspeler met deze uitgang:

V-707402%20Composite%20Cable%20RCA%20M%20RCA%20M%205m%20R_0.jpg

aan te sluiten op computerboxjes, in dit geval Logitech 230-x? In de boxjes zit wel een VGA aansluiting, maar gaat dat werken met een rca/vga kabel?

Dit is mijn platenspeler (het model is Philips Super Electronic 877 Direct Control):

$T2eC16NHJH8E9qSEU5yBBQbGT1UUOg~~60_35.JPG

Laatst bewerkt:
Ik kan het plaatje niet zien, en je geeft zeer summiere informatie waar we alsnog niks mee kunnen.
En een platenspeler via een vga kabel?

Het is geen VGA aansluiting maar een DB-9 (wel familie van)

Als het goed is zit aan een van je boxen een groene (?) 3.5mm plug. Met een converter kun je van 3.5mm naar 2x rca. Of de uitsturing e.d. vanuit je platenspeler werkt is natturlijk een andere vraag.

Met een coverter van tulpstekker (rca) naar vga (om in de versterker van mijn logitech boxjes te passen), of kan dat niet?

Op het plaatje staat een tulpstekker (rca).

Platenspeleruitgangen hebben een riaa correctie nodig anders heb je veel hoog en weinig laag en die zit aan de versterker ingang voor een platenspeler.

Ook is de uitgangsspanning veel lager dat van een tuner o.i.d die 0,75V pp is.

Laatst bewerkt:
Als het een draaitafel is met een MM of MC element (zeg maar een HIFI draaitafel) heb je een Phono voorversterker nodig.
Sommige draaitafels hebben deze al ingebouwd.
Hier een voorbeeld van een goedkope phonoversterker.
Mvg Leo

Edit, Lange Pier was me voor.

Kan ik hem met die versterker ook aansluiten op mijn logitech boxjes of moet ik er dan nog een converter bij kopen?

Er staat trouwens een hifi logootje op de platenspeler. Het model is Philips Super Electronic 877 Direct Control

$T2eC16NHJH8E9qSEU5yBBQbGT1UUOg~~60_35.JPG

Laatst bewerkt:
Dat ding is gewoon bedoeld om op de phono ingang van een voorversterker, een volledige versterker of een receiver aan te sluiten.

De seriele DB-9 (VGA) aansluiting gaat van de re box naar de subwoofer.
Aan de re box zit ook de aanluiting voor de li box én de groene plug (mini jack) die normaal in de pc gaat.
Die gaat naar de phono versterker en heeft een verloop nodig van Jack, female naar Tulp male
Mogelijk hebben sommige phono voorversterkers een mini jack hoofdtelefoon aansluiting, dan zou het wel direct kunnen (degene uit de link iig niet)
Zo begrijp ik tenminste eea uit de logitech handleiding
Mvg Leo

De seriele DB-9 (VGA) aansluiting gaat van de re box naar de subwoofer.
Aan de re box zit ook de aanluiting voor de li box én de groene plug (mini jack) die normaal in de pc gaat.
Die gaat naar de phono versterker en heeft een verloop nodig van Jack, female naar Tulp male
Mogelijk hebben sommige phono voorversterkers een mini jack hoofdtelefoon aansluiting, dan zou het wel direct kunnen (degene uit de link iig niet)
Zo begrijp ik tenminste eea uit de logitech handleiding
Mvg Leo

Inderdaad, alleen heb ik dan tulp females nodig toch? :P Die uit mijn platenspeler is male (zoals die link die je geeft)

Met de Phono voorversterker zal het wel lukken, daar zit de correctie ingebouwd.
Een super oplossing is het niet, maar vergelijkbaar met een mp3 speler op je boxen aansluiten.

Mvg Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan