Opgelost Platenspeler wordt niet herkend door laptop

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

JanBG

Verenigingslid
Lid geworden
30 aug 2017
Hallo,

Ik heb een Denver VPL-120 platenspeler. Als ik die met een Jack en een USB-a stekker op mijn laptop aansluit wordt de platenspeler niet 'herkend'. Kan zo geen platen via mijn PC beluisteren of opnemen op mijn laptop.

Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Bijlagen

• Denver-VPL-120.jpg
    Denver-VPL-120.jpg
    36,8 KB · Weergaven: 6
Of het is via usb naar pc, of via tulp op de audio in van je laptop.(bedoel dat je slechts van 1 bron kunt luisteren/opnemen).
Wat zegt apparaatbeheer als je deze hebt aangesloten?

Bedoel je dit?

Bijlagen

• 2024-12-16_Apparaatbeheer.png
    2024-12-16_Apparaatbeheer.png
    45,5 KB · Weergaven: 8
Uit de handleiding, enige mogelijk naar pc is RCA-kabel:
Terwijl u naar uw nieuwe platenspeler luistert met behulp van de ingebouwde
luidsprekers, kunt u deze ook aansluiten op uw bestaande hifi-installatie. Sluit de
audioaansluitingen aan op de Line-ingang van uw mixer of versterker met behulp van een
RCA-kabel (niet meegeleverd).

Ding kan wel opnames maken op een usb-stick, daar is die usb voor.

Uit de handleiding, enige mogelijk naar pc is RCA-kabel:
Wat lees ik toch voor rare dingen hier (niet alleen deze trouwens). Als je naar de handleiding kijkt (die wel voor de blauwe uitvoering is, maar wat geeft dat?) zie je dat de USB aansluiting de enige is die je hoeft te gebruiken. En die kabel kost, als je die nog niet hebt, echt niet veel. En werkt normaal gesproken prima. Dus als die niet werkt, dan ligt dat ofwel aan de speler, ofwel aan de kabel. Er vanuit gaande dat de gebruikte USB poort op je laptop wél werkt.

Platenspeler.jpg

Let ook op het 'subtiele' verschil in de uitleg tussen Lijnuitgang en Kanaalingang :). Volgens mij niet helemaal correct beschreven in de vette tekst.

Leg even uit wat je bedoelt, want daar snap ik niet zoveel van. Het kan zijn je de Audacity of de Audio instellingen nog niet goed hebt ingesteld, maar 'het geluid is niet om aan te horen' duidt er op dat de boel behoorlijk overstuurd is. Bij een te lage instelling is het geluid weliswaar te zacht, maar niet vervormd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan