Platform! Platform????

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertkap

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2002
De PC van mijn dochter heeft het volgende probleem: bij opstart moet zij langs het aanmeldscherm. Op zich niet vreemd, ware het niet dat de pc geconfigureerd is om het aanmeldscherm OVER te slaan. Dit heeft ook lange tijd zo gewerkt.

Nu download mijn dochter allerlei "leuke" dingen en naar haar zeggen is dit probleem OPEENS begonnen. Als ik nu in haar software lijst kijk, dan is het enige programma wat onbekend voor mij is en waar ik (als programma) nog nooit van gehoord heb, het programma PLATFORM.

Oh, simpele oplossing zou je denken, gewoon verwijderen, maar tijdens deze actie komen er meldingen dat er onderdelen ontbreken en dat het programma eerst geïnstalleerd zal moeten worden om gedeïnstalleerd te kunnen worden.

Nu komen de vragen: (ik heb al intensief gezocht op het net, maar een naam als Platform maakt het er niet makkelijker op)

1) kent iemand dit product, in de lijst van programma's is geen info aanwezig die een clue kan geven, en zo ja, geef dan svp dit aan

2) is er een andere manier om dit uit de lijst te verwijderen? Met SEARCH heb ik geen locatie op C:\ kunnen vinden waar dit programma eventueel gelocaliseerd is.

Ik heb het blauwe vermoeden dat dit programma "schuldig" is aan het "probleem" van het aanmeldscherm. Echter elke zinvolle opmerking aangaande dit probleem, naast de beantwoording van mijn vragen, stel ik zeer op prijs.

:thumb:

Heb je al es gescant op spyware met bijv. AVG Anti-Spyware?

je kunt evt ook in het register zoeken, maar alleen als je er ervaring mee hebt!!

Ik denk aan iets heel anders. Is toevallig niet pas Net FrameWork van Microsoft (mee)geinstalleerd. Want dan heb je ook mede dit als resultaat.
Kan best samen met een ander programma geinstalleerd zijn dat daar tijdens de installatie om vraagt

Eerst allen dank. Hoewel ik de laatste twee opmerkingen nog niet gezien had, was dat de weg naar de oplossing.

1) om te achterhalen van wie Platform nu was, ben ik gaan zoeken in de Registry en zo kwam ik er achter dat het een msi package is voor de drivers van Via Hyperion Pro. Heb deze opnieuw geïnstalleerd en nu staat het ook in mijn lijst als VIA Platform Manager: in ieder geval een duidelijker naam.

2) via een andere weg ben ik erachter gekomen dat het probleem van het aanmeldschern werd veroorzaakt door Client Services for Netware. Hoe en waar ik eraan gekomen ben, Onze Lieve Heer mag het weten, maar nadat ik het gedeïnstalleerd had en opnieuw via de User Account had aangegeven hoe je je moest aan-/afloggen, was het probleem opgelost.

Het was wel een halve dag werk, maar ik ben weer tevreden! Gelukkig Nieuwjaar nog!

:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan