platform upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Ik heb sinds een paar jaar een socket A (Nforce2) systeem,meestal tot volle tevredenheid.Ik ben veel bezig met video/audio bewerking,gamen en internetten,maar de laatste tijd merk ik dat de rek er een beetje uit.Vooral bij meerdere taken tegelijk hangt en hapert het systeem nog wel eens.

Ik heb nu een Athlon XP 3200+ - 1500Mb DDR - geforce 6600GT - 2x 320Gb SATA

Ik zou dus graag gaan upgraden,ik zit alleen even te twijfelen tussen een AMD Athlon 64 X2 of de nieuwe intel core 2 duo.

Is het uberhaubt verstandig om nog aan een socket 939(athlon 64 X2) te beginnen,want ook dit socket staat volgens mij op het punt om te verdwijnen.Voordeel is wel dat ik het geheugen kan blijven gebruiken.Of is het verstandiger om nu wat meer uit te geven aan een core 2 duo systeem zodat ik straks wat meer upgrade mogelijkheden heb.

Ik heb maximaal €650 te besteden voor een processor,moederbord en eventueel geheugen.Voor de videokaart is al €250 gereserveerd.
Een core 2 duo E6600 zit op €300.Dan blijft er nog maar €350 over voor een goed uitgerust moederbord en geheugen.

Laatst bewerkt:
als je een amd neem neem dan een waar bij staat am2 want dat is de nieuw standaard.
de gewoone met ddr 1 werkende cpu's gaan er inderdaad uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan