player op mijn site

Status
Niet open voor verdere reacties.

marceltje9

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2012
hoi allemaal ik heb een website gemaakt maar ik zou het wel leuk vinden (en anderen waarschijnlijk ook) om een player op mijn site te zetten.
gewoon als ik windows media player aanzet op mijn pc dat ie op mijn site ook afspeeld
graag html :):D kijk maar zoiets http://www.youtube.com/watch?v=FNK5Z01iRsI

Beschik je over Adobe Flash - versie?
Niet de player maar het programma.

Laatst bewerkt:
op het filmpje is het mogelijk maar anders een html code die afspeelt met bijvoorbeeld ///file:c:documenten/muziek/voordesite/coldplay-vivilavida.mp3 ??

Wow.
Dit was de 'ham'-vraag:
hoi allemaal ik heb een website gemaakt maar ik zou het wel leuk vinden (en anderen waarschijnlijk ook) om een player op mijn site te zetten.
Daar heb je dus software voor nodig, bijv. Adobe Flash (niet de player maar Flash).
Niets meer, niets minder.

Anders....
Wacht even, met welk programma maak je de website?
Toevallig Dreamweaver....?
Geen Dreamweaver, met welk programma dan?

Laatst bewerkt:
Wow.
Dit was de 'ham'-vraag:
Daar heb je dus software voor nodig, bijv. Adobe Flash (niet de player maar Flash).
Niets meer, niets minder.

Anders....
Wacht even, met welk programma maak je de website?
Toevallig Dreamweaver....?
Geen Dreamweaver, met welk programma dan?

ik gebruik geen progamma voor een site ik heb een subdomein met html en ik wil gewoon een player een geen flash plz maar gewoon HTML

Dan wens ik je veel plezier. WMP heeft geen build-in Media-streamer (niet voor over het internet tenminste).

Als je mensen gaat afkatten die een suggestie doen, of je een stap naar de juiste richting willen sturen, dan hoef je natuurlijk geen (nuttige) reacties te verwachten, zoals bovenstaande.

__

Jij wil een radio-stream op je website, en dat wil niet met WMP, aan jou kant. Je zal een Media-server op moeten zetten. En dan kan je pas een speler op je website zetten die naar de media-server linkt. Enkel de doorverwijzing kan via HTML (weet de code zo niet uit mijn hoofd. Heb het 3 jaar geleden wel gedaan).

Laatst bewerkt:
Eerst antwoord geven op Probleempjes.
Dat noemt men 'manieren'.
Sorry begint met een s, vervolgens een o dan 2x een r en dan een y en dan weer spatie en probleempjes intikken.
As easy as...

Ik weet een oplossing maar niet eerder als ik bovenstaande zie.
Kom zeg...

Laatst bewerkt:
.

srry probleempjes ik ben hier al een jaar naar op zoek ik draai vaak nogal door:o

Eerst antwoord geven op Probleempjes.
Dat noemt men 'manieren'.
Sorry begint met een s, vervolgens een o dan 2x een r en dan een y en dan weer spatie en probleempjes intikken.
As easy as...

Ik weet een oplossing maar niet eerder als ik bovenstaande zie.
Kom zeg...
maar is dit niet wat overdreven

Nee...,
Zo nu gaan we verder.
Ik ga nu opzoek voor je oplossing.
Het makkelijkste is Dreamweaver, maar die heb je niet, begrijp ik.
Heb even niet een FREE oplossing voor de hand.
Maar vergis je niet in onze vriend 'probleempjes', die gaat je waarschijnlijk de SUPER tip geven.
Ondertussen ga ik ook opzoek.

Goed. Ti's heel simpel, maar het media-servertje via Winamp zul je zelf moeten doen. Wel heb ik hier de embed-code voor HTML voor je:

Code:
<embed src="LINKNAARWEBRADIO" type="application/x-mplayer2" width="220" height="50" autostart="0" showaudiocontrols="1" showstatusbar="1" />

Hiermee zou je een WMP streamgeval krijgen op je website. Vergeet, nadat je alles draaiend hebt (radio enzo, zie link van Winamp) moet je enkel nog het adres naar de radio bij de 'src' neerzetten.

Bijvoorbeeld (radio-veronica)

Code:
<html>
<title> Testerdetesttest </title>
<head>
</head>
<body>
<embed src="http://www.radioveronica.nl/player/radioveronica.pls" type="application/x-mplayer2" width="220" height="50" autostart="0"  showaudiocontrols="1" showstatusbar="1" />
</body>
</html>

Tenminste, ik geloof dat het zo zou moeten werken. (Plugin hier niet geinstalleerd, dus kan het niet testen)

Laatst bewerkt:
Goed. Ti's heel simpel, maar het media-servertje via Winamp zul je zelf moeten doen. Wel heb ik hier de embed-code voor HTML voor je:

Code:
<embed src="LINKNAARWEBRADIO" type="application/x-mplayer2" width="220" height="50" autostart="0" showaudiocontrols="1" showstatusbar="1" />

Hiermee zou je een WMP streamgeval krijgen op je website. Vergeet, nadat je alles draaiend hebt (radio enzo, zie link van Winamp) moet je enkel nog het adres naar de radio bij de 'src' neerzetten.

Bijvoorbeeld (radio-veronica)

Code:
<html>
<title> Testerdetesttest </title>
<head>
</head>
<body>
<embed src="http://www.radioveronica.nl/player/radioveronica.pls" type="application/x-mplayer2" width="220" height="50" autostart="0"  showaudiocontrols="1" showstatusbar="1" />
</body>
</html>

Tenminste, ik geloof dat het zo zou moeten werken. (Plugin hier niet geinstalleerd, dus kan het niet testen)
kan ik wel mijn eigen muziek afspelen want ik moet een media link hebben?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan