Player speelt geen dvd's meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pulsaris

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2003
Hallo allemaal,

Heb enige geleden een stand-alone dvd speler gekocht (Xoro HSD-2000). Sinds kort echter speelt deze m'n zelfgebrande video dvd's (R en RW) niet meer af. Wanneer de player de ingevoerde dvd probeert af te spelen verschijnt na enige tijd de melding 'no disk'. Overigens worden de door mij gebrande video cd's (R en RW) wel normaal afgespeeld. Ook de in de winkel gekochte en dus geperste video dvd's worden normaal afgespeeld. Heb ook al blanco dvd media van andere producenten geprobeert, maar dit maakt zoals ik al vermoede niets uit. Zou dit een hardware-matig probleem ziijn? Nieuw firmware is voor dit model overigens nog niet verschenen. Wie weet meer?

Gr.

Lijkt ernstig op een vervuilde lens.... cd's [ook zelfgebrande] lezen is veel minder kritisch omdat de info minder dicht op elkaar staat, en fabrieks cd's hebben een beter "contrast"... daarom kan het ding die waarschijnlijk ook nog lezen....

Probeer eens een lenscleanerschijfje, of een wattenstaafje met wat spiritus.....

Ik begrijp dus dat hij voorheen wel je zelfgebrande DVD's afspeelde?
Was dat op hetzelfde merk schijfje gebrand?
Ook op dezelfde snelheid?

De dvd's (R en RW) die player nu niet meer afspeelt werden tot voor kort zonder problemen door de player afgespeeld. Met R en RW video-cd's heeft de player geen problemen, deze worden correct door de player afgespeeld. Ook denk ik niet dat vuiligheid in de player de problemen veroorzaakt aangezien ik de player nog maar recent in mijn bezit heb. Maar ik kan me natuurlijk vergissen.
De producent van de dvd-player (Xoro) raad aan om dvd's met zo laag mogelijke snelheid te branden. Ik brand ze dan ook op 2x.

Gr.

Het is, voor een beter resultaat, altijd aan te raden om op een zo laag mogelijke snelheid te branden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan