playonhd! via network

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascalboy

Banned
Lid geworden
10 mrt 2011
Berichten
657
hallo,

we hebben al een tijdje een playonhd en een linksys router e3000.
Nu zouden we graag met de pc via het netwerk bestanden op de playonhd! zetten maar we weten niet hoe dat moet, en ja de playonhd is met het netwerk verbonden genaamd
cisco20313 weten jullie hoe ik er bestanden op kan zetten via het netwerk zonder kabel:)

gr pascalboy

en alvast bedankt
 
Kijk in de instellingen van de PlayonHD welk IP adres hij heeft gekregen.
In de adresbalk van de Windows Verkenner tik je dan: \\xxx.xxx.xxx.xxx en drukt op de Enter toets.
xxx.xxx.xxx.xxx vervang je uiteraard door het IP adres van de PlayonHD.
 
Laatst bewerkt:
Als je je verkenner opent en je klikt op NETWERK onderaan dan moet hij ertussen staan.
Vervolgens klik je dubbel op de Playon en zie je de diverse mappen. Is gewoon een kwestie van de bestanden kopiëren binnen Windows Verkenner zoals je altijd doet.
Zie het maar als een Externe HDD binnen je Netwerk. Het principe is hetzelfde !!
 
Doe eens een paar keer F5 ( refreshen) in het Netwerk scherm want bij mij komt het ook voor dat hij niet gelijk "pakt" inderdaad !
Uiteindelijk staat hij er wel weer tussen. Is een bekend probleem met AC Ryan i.c.m. W7 !!
 
Op die van mij moest ik ook Samba inschakelen op de AC Ryan.
Dat is een instelling in het netwerk menu.
Kijk eens of dat aan staat.
 
Ik zal ook eens bij mij kijken of Samba aanstaat, ik dacht het eigenlijk niet.....jullie horen nog !
 
Ik heb hem in een bedraad netwerk hangen, dus niet draadloos.
Dat zou verschil kunnen maken.
Maar niet geschoten is altijd mis.
 
Ik had hem bedraad maar nu draadloos. Bij beide moet ik af en toe verversen !
 
Al een paar keer F5 gedaan met de Playon aan ?
Anders PC aan en daarna Playon en opnieuw proberen en desnoods paar keer F5 doen.....

Heb je overigens de draadloze verbinding al getest via het menu van de Playon?
 
Laatst bewerkt:
Heb je mijn suggestie met \\xxx.xxx.xxx.xxx al geprobeerd?
Je hebt een PlayonHD met interne harddisk toch?
Probeer dan in de adresbalk van de Windows Verkenner ook eens het volgende:
\\PlayonHD\HDD1
 
Laatst bewerkt:
doe had ik al een keer geprobeerd voordat ik die hier posten via google gevonden maar dat werkt ook niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan