playstation 2 niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
Berichten
1.530
hoi ik heb een vraagje .

kennis van mij bracht zn ps2 omdat hij het niet goed deed. probleem is:

als je spel er in doet moet je hem soms 5keer resetten om het spel aan de praat tekrijgen heb al verschillende spellen geprobeert maar geen verschil.

wat kan dat wezen en of hoe los ik dat op:D

het is nog de dikke ps2 met 2x usb poort en een ander poortje denk firewire?

hij is orgineel dus niet om gebouwd.

helaas geen gerantie.

wie weet raad

alvast bedankt gr mike:thumb:
 
Het andere poortje is "Optical" aansluiting.:)

Je hebt kans dat de laser niet meer goed staat, waardoor de dvd/cd niet goed gelezen kan worden. Dit is een vaak voorkomend probleem.
Je kunt de laser opnieuw afstellen. De slee waarop de laser heen en weer gaat kan iets dichter en verder van de dvd/cd gesteld worden.
Daarvoor moet de dvd/cd speler open gemaakt worden. Als het goed is zit er een gekartelde wieltje, daarmee kun je per klik!! de laser slee afstellen.

Dit dient zeer voorzochtig te gebeuren!! Iedere keer een klik doen. de dvd/cd kapje er weer op doen en de playstation opstarten. Dit herhalen tot de palystation weer normaal een spel opstart.
 
hoi bedankt maar weer .

heb hem verzet en laser even schoon gemaakt met al..
deed het spel er in en direct deed hij het weer :D in 1 keer.

ga nu even wat andere spellen proberen of hij het goed blijft doen

bedankt voor de tip en helemaal toppie.

je hoort nog wel als de rest van de spelen het ook blijven doen:thumb:

bedankt gr mike:thumb:
 
Graag gedaan

Ik ken het probleem, dit komt vooral voor als de Playstation 2 wat ouder is. Ik kreeg het probleem na het ombouwen. Laser opnieuw afgesteld en geen problemen meer.:)

Mocht het bij andere spellen nog steeds niet goed zijn, weer even wat afstellen, tot je de gulden middenweg hebt.
 
helaas het was van korte duur eerst ging het even goed toen heb ik hem poosje uit gelate en opnieuw geporbeert toen deed hij het weer niet heb weer geprobeert te stellen maar niks verder moet je hem echt 5 keer soms meer soms minder opnieuw opstarten :rolleyes:

dus misschien heb je nog meer tips:D

alvast bedankt gr mike
 
Helaas heb ik geen tips meer.:(
Dit is de enige mogelijkheid die ik weet. Bij die van mij waren we iets van ander half uur bezig voordat ie goed was.
 
Welke serie nummer is het ik bedoel dus het hef nummer of zo als je een 1000 hebt heb je een van de eerste doe hoger hoe nieuwer.
Ik ben een beetje de nummers kwijt maar dat doet er ook niet toe voor het algemeen.
Zo als je het beschijft is het probleem dat je lens versleten is dit gebeurt vaak door vieze spelletjes of beschadigde hierdoor moet de lens meer focussen en zal dan ook sterker branden met als gevolg dat de lens doorbrand
ook de leeftijd speelt mee vandaar die vraag
Nu kan je een nieuwe laser unit kopen en er in doen maar dat kost je al snel een halve ps2 met de komst van de ps3 zal dit geen aanrader zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan