playstation 3 aansluiten op draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elin48

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Ik heb een playstation 3 en die moet toegang tot het netwerk krijgen.
Nou lees ik dat je daar een code voor nodig heb waarmee je destijds ook je laptop toegang tot internet via je mode/router hebt gegeven.

Nou snap ik niet welke code bedoeld word want het is allemaal toen allemaal door een monteur gedaan? Kunt iemand mij uitleggen hoe ik hier aan kom?

Ze bedoelen de WPA of WEP code om contact te maken met je router.

WEP of WPA zijn manieren om gegevens die draadloos worden verstuurd in een netwerk te versleutelen zodat buitenstaanders deze gegevens niet kunnen lezen.
Om contact te kunnen maken met een versleuteld (beveiligd) netwerk, moet je de WEP of WPA sleutel kennen.
Je kan deze gegevens in je router vinden.
Als je niet weet hoe, geef dan maar een seintje.

Hoi,
ik wil internet aansluiten op me playstation3 maar ik kan onze WPA code ofzoo niet vinden.
En de Plastation kan ons IP-adres ook niet vinden hoe moet ik het oplossen zou je willen terug reageren?
Bedankt alvast!

ps3 WPa

Ik weet niet of je probleem al opgelost is maar je kunt je PS3 hard (kabel) aansluiten op je router. dan krijgt hij de benodigde info en kun je hem daarna draadloos laten zoeken naar je router. Weet je waarschijnlijk nog niet wat je WPA of WEP is maar het werkte bij mij prima.

@Thvd64,

De topic stamt uit december 2008, dus lijkt me niet dat het probleem nog speelt. Daarbij mogen dit soort oude topics met rust gelaten worden.
slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan