Playstation 3 aansluiten op pc monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

edculinair

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2009
Beste helpmij.nl gebruikers

ik zit met een vraagje. Onlangs heb ik een playstation 3 aangeschaft, en daar ik een 22 inch monitor heb, en geen hd tv wil ik hem op mijn monitor aansluiten.

Mijn monitor heeft echter dvi en de playstation 3 hdmi. Nu heb ik hiervoor een converter, dus een hdmi kabel moet voor het beeld genoeg zijn. Nu heb ik echter mijn pc ook op dit beeldscherm aangesloten, dus lijkt het mij handig om zowel de ps3 en de pc dmv een dvi splitter aan te sluiten (hoe swich ik tussen beide apparaten?)

Ik ben er van op de hoogte dat het geluid in deze opstelling niet word meegezonden, en zit dus met een probleem. Hoe kan ik het geluid van mijn ps3 ook doorsturen naar mijn monitor/computerspeakers.

Nu heb ik hier een 2.1 speakersetje staan, waar ik een verloopje op heb van tulp (de aansluiting op de subwoofer) naar 3,5 mm jack (de aansluiting op de monitor). Als ik dan dit uiteinde in de koptelefoonuitgang van mijn monitor stop, en hrt beeld via dvi laat lopen, heb ik dan het geluid van mijn ps3 over mijn 2.1 speakerset? of gaat dit niet werken?

Graag zou ik van jullie horen of dit werkt, en zo niet andere opties/tips krijgen!

Alvast bedankt!

MvG

Eddie de Bruin

hoi,

Op je playstation zit nog een aansluiting,( ik weet niet of dit scart of 3× tulp is). Het is mogelijk om in te stellen op je ps3 dat hij en via scart en via hdmi signaal door stuurt. Je zou dan je box jes op de scart aan kunnen sluiten met een verloopstukje of op de tulp.
Een vriend van me heeft het zo gedaan.

beste dirk! allereerst bedankt voor je reactie! zoals jij omschreef zou mooi zijn, alleen daat dat niet! ik heb de nieuwe ps3 slim en lite en die heeft alleen hdmi en optisch! zou het zoaks ik in mijn vraag omschreef ook kunnen? op mijn tv werkt t namelijk wel, maar geen idee of dit ook op een pc scherm werkt! ik hoor graag van je! mvg Eddie de bruin

in dat geval zou ik het niet weten of je monitor dan ook wie dvi geluid kan ontvangen. Hoe stuur je normaal geluid naar je monitor? Via een 3,5mm jack ingang in je monitor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan