Playstation 3 en PC krijgen dezelfde IP toegewezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Occisus

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2007
Hallo,

Ik heb sinds kort een PS3 en dat zorgt nogal voor wat problemen met me computer.
Ze krijgen beide dezelfde IP toegewezen en dan kan ik niet op beide tegelijk werken, en kreeg steeds disconnecties.

De Playstation is wireless verbonden met de router en de PC wired.
Ik weet dat je dan de router moet configureren, weet alleen niet hoe :D

Router is de Linksys WRT54GS, die is vervolgens verbonden met de modem.
Volgens mij maakt dat niet uit, als dat wel uitmaakt moet ik even kijken wat voor modem het is.

Verder heb ik gewoon een 20MB ADSL aansluiting.
Ik gebruik Windows XP Pro SP2 x64 met de gratis virusbeveiliging van Avira.

Als iemand het gaat uitleggen, doe het aub stap voor stap.
Netwerken heb ik altijd al moeilijk gevonden ;)
Overigens staat de router gewoon in me kamer, en heb ik admin access.

Mvg,

Occisus

Hallo,
Het is vreemd dat zowel playstation als pc hetzelfde ip-adres krijgen.
Heb je al geprobeerd om beide systemen volledig af te zetten (spanning eraf) en vervolgens eerste je pc aanzetten en volledig op te laten starten om vervolgens de playstation aan te zetten?
Mochten beide machines nog steeds hetzelfde ip-adres krijgen dan kun je het beste je pc een vast ip-adres geven. Kijk dan eerst even wat het ip-adres is dat beide machines krijgen, dan kan ik je misschien verder helpen.

grt

Jan

Hallo,
Het is vreemd dat zowel playstation als pc hetzelfde ip-adres krijgen.
Heb je al geprobeerd om beide systemen volledig af te zetten (spanning eraf) en vervolgens eerste je pc aanzetten en volledig op te laten starten om vervolgens de playstation aan te zetten?
Mochten beide machines nog steeds hetzelfde ip-adres krijgen dan kun je het beste je pc een vast ip-adres geven. Kijk dan eerst even wat het ip-adres is dat beide machines krijgen, dan kan ik je misschien verder helpen.

grt

Jan

Ik had me Playstation uit en aan gezet, en nu werkt het gewoon prima :D

Thnx :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan