Playstation 3 Hdmi probleem..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Starface

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2009
Beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum, dus ik weet er niet veel van. Als dit niet is gepost in het goeie topic gedeelte of dergelijke dan mag dit verwijdert worden. Ik heb dit probleem opgezocht met de zoekfunctie maar heb de oplossing niet kunnen vinden via google ook niet ik ben momenteel 2 weken lang aan het zoeken naar een oplossing voor dit probleem:

Ik heb een playstation 3 40gb en een Samsung LE32B530 tv, ik gebruik een hdmi kabel voor beeld en geluid.

Mijn probleem is dat ik geen beeld krijg op mijn tv als mijn playstation 3 opstart, hij past de resolutie wel aan dus hij herkent de playstation 3 wel maar hij geeft geen beeld.

Ik heb de volgende dingen geprobeerd:

* Een ander hdmi apparaat op de TV aansluiten (werkt gewoon);
* De playstation 3 op een andere tv aansluiten( werkt gewoon);
* Een andere HDMI kabel gebruiken ( werkt niet);
* De ps3 resetten op allerlei manier, zoals het aan uit knop inhouden etc. (werkt niet);
* De tv naar fabrieksinstellingen terugzetten (werkt niet);
* Alle kabels incl stroom uit beide apparaten halen voor 24 uur en dan volgens Sony playstation de ps3 aansluiten (werkt niet).

Ik heb wel beeld met scart aansluiting, maar als ik dan naar het menu ga om over te schakelen naar hdmi dan krijg ik zwart beeld en verandert het beeld na 30 seconden weer terug. Ik heb ook de instellingen van hdmi op een andere tv via hdmi aangepast naar zo laag mogelijke resolutie 576i en dan weer aangesloten op mijn eigen tv, maar dat werkte ook niet.

Ik heb samsung gebeld om te vragen of het aan de tv kan liggen. Een van de medewerkers aan de lijn liet mij een paar dingen uitvoeren op de tv maar hij bleek gewoon goed te zijn en ze vertelde me dat ik de TV moest terugsturen. Ze vertelde er wel bij dat als er een ander HDMI apparaat wel op werkte dat het geen zin had om de tv op te sturen omdat die dan niet gerepareerd wordt.

Ik heb Sony playstation gebeld. Ook hierbij werd ik goed geholpen door één van de medewerkers, alleen alles wat hij mij vertelde was voor mij al bekend en hij vertelde mij om de playstation 3 terug te sturen, maar dat wil ik niet doen want dat heb ik al eerder gedaan omdat ik dit probleem had.

Ik heb dus mijn oude playstation 3 opgestuurd omdat ik dit probleem had, ik heb een nieuwe terug gekregen en nog steeds hetzelfde. De tv is ook nog helemaal nieuw ongeveer 4 a 5 weken oud.

Ik kwam wel een site tegen waar veel mensen hetzelfde probleem hadden http://www.breakitdownblog.com/ps3-hdmi-black-screen/ Maar de oplossing die voor iedereen werkte: Stroom en kabels voor lange tijd uit beide apparaten halen en dan weer aansluiten volgens de gegevens instructies van Sony werkt niet voor mij..

Ik weet echt niet wat ik nu moet doen en ik hoop dat één van jullie mij verder kan helpen met dit probleem :'( .

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Issam Razza

ik heb even gezocht voor je, maar vind eigenlijk niks over dit probleem... vind vooral jouw post terug (op andere sites :P)... okee als hij wel op andere tv's werkt en op scart ligt het dus niet aan je playstation. heb je al eens gekeken of andere hdmi apparaten het wel doen op je tv?

mocht dit wel het geval zijn, zou je eens kunnen kijken naar de uitvoer van je video en dan kijk je bij de aangepaste mogelijkheden... vink dan eens 1 functie aan (720p) ofzo en kijk of hij dit wel doet... als ie het wel doet vink je de volgende aan, ga zo door en kijk of een/meerdere van deze werken.

laat maar even weten of je bij een van deze wel beeld krijgt.

ja ik heb een hdmi aansluiting op mijn video kaart en daarrmee werkt de tv wel, ik ga morgen even proberen wat je zei. Alhoewel ik dat al eerder heb geprobeerd maar niet met alle uitvoer hoogtes als 1080 en 720.

ps. Ja klopt ik heb op een aantal andere sites dit probleem gepost.. Helaas ben ik daar niet voldoende geholpen, hopen dat het goed komt anders moet ik maar alles verkopen.. Bedankt voor je reply

Allen bedankt voor de reply's. Ik ben naar Scheer & Foppen gegaan, waar ik de TV oorspronkelijk heb gekocht. Zij hebben mij op een zeer klantvriendelijke manier geholpen en heb ik een vervangend toestel gekregen. Het probleem is dus verholpen door het vervangen van de TV van de zelfde type. Het lag dus aan de TV die geen connectie kon maken met de ps3.

Topic mag gelocked of verwijdert worden! ;)

Ik ben blij voor je dat het is opgelost :thumb:
Je kunt zelf de status van je probleem aangeven, rechtonderin (zet de status op Vraag is opgelost)

Hallo allemaal

Ik heb ook zo'n soort probleem.

Ik heb mijn PS3 op mijn eigen TV aangesloten met HDMI (Philips Ambilight) en die werkt perfect.:thumb:

Nu ik een vriend van mij wilde helpen om zijn PS3 aan te sluiten met HDMI (zijn ps3 was
met scart aangesloten voorheen) pakte zijn Sony Bravia hem niet.

Heb van alles geprobeert met resetten en zo maar niets werkt. Met mijn eigen TV toen ik die aansloot kon ik gewoon overschakelen va AV naar HDMI kanaal en de daaropvolgende
opties selecteren.

Maar op de Bravia schakelt hij niet naar HDMI over maar na 30 sec. komt hij gewoon
weer tevoorschijn op AV.:confused:

Kan iemand mij helpen met dit probleem. het is trouwens een 80 Gb PS3 en een Sony Bravia 32" Full HD

Alvast bedankt.

Hoi ik heb precies het zelfde probleem
Kan iemand mij helpen?????????

Gr Zegikdadan

Ik sluit deze het is niet gewest oude topics omhoog te halen. Tevens een verzoek een eigen topic aan te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan