Playstation 3: Verschil tussen 40GB en 60GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Randy_50Cent

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Hallo,

Ik wil een Playstation 3 gaan kopen, Maar ik zie ze alleen nog maar van 40GB,
Wat kun je eigenlijk minder op de 40GB dan op de 60GB? En wat zijn de min puntjes van de 40GB versie?

Als ik mij niet vergis heeft de 60gb versie de mogelijkheid om sommige PS2 spellen te draaien. Dat kan bij de 40gb versie niet.

Verder is de 60gb versie vrijwel niet meer te krijgen.

Als ik mij niet vergis heeft de 60gb versie de mogelijkheid om sommige PS2 spellen te draaien. Dat kan bij de 40gb versie niet.

Verder is de 60gb versie vrijwel niet meer te krijgen.

Ja zoiets had ik gelezen dat ie niet meer verkrijgbaar is :S
Maar zijn er veel nadelen aan de 40GB? Moet natuurlijk wel waar voor me geld krijgen ;)

Inderdaad ondersteund de 60GB versie playstation 2 games. Helaas niet alle en de lijst van PS2 games die speelbaar zijn, wordt niet bij gehouden.
http://faq.eu.playstation.com/bc/bc...G2jTQzJ2W2LV1Yw91yMxQ!1402420592?locale=nl_NL
Deze lijst is nog steeds van systeemsoftware versie 1.80. Inmiddels heb ik 2.20 erop staan.

Verder heb je 2 USB poorten extra, WiFi en is er een cardreader ingebouwd. Helaas is deze versie in Nederland vrijwel niet meer te koop.

Waarom de 60gb niet meer te verkrijgen in nederland, terwijl er alleen maar voordelen aan zitten.

Mijn vraag was of er veel nadelen zijn aan de Playstation 3 met 40GB.. En of 500 euro voor de playstation 3 met 40gb wel waard is..

Waarom de 60gb niet meer te verkrijgen in nederland, terwijl er alleen maar voordelen aan zitten.
Oh bedoel je dat. Heb ik geen idee van wat daarvan de reden is.

Mijn vraag was of er veel nadelen zijn aan de Playstation 3 met 40GB.. En of 500 euro voor de playstation 3 met 40gb wel waard is..
Hij doet verder hetzelfde als de 60GB versie, voor zover ik weet.

Laatst bewerkt:
De 40gig heeft toch ook WiFi?

Ik heb vorig weekend dan ook voor het eerst in mijn leven een console gekocht en natuurlijk de PS3.

Toch wat meer mogelijkheden dan de 360 (wifi, blu-ray) en ziet er wat strakker uit natuurlijk. Ook staan mij die vele vastloop-berichten over de 360 niet aan.

Verder natuurlijk GTAIV en een HDMI-kabeltje bijbesteld. Ben benieuwd.

Ben eigenlijk een pc-gamer, maar speel de laatste tijd nog erg weinig games. De nieuwe games trekt me pc niet altijd lekker meer en heb nog geen zin om de pc te gaan upgraden. Er moet dan echt hardware uitkomen waar mijn mond van open moet gaan, maar die ben ik nog niet tegen gekomen. :p

Dus tussentijds maar wat chillen met de PS3 die aan een Samsung 107cm-plasma gaat hangen.

Op de 40 GB PS3, als ik het goed heb en naar anderen luistert.. Zit er een geval in dat de stof uit je PS3 uithaalt..

Het 40 GB model is door de aanpassingen en het ontbreken van de backwards compatibility met de PS2 een stuk goedkoper te fabriceren. Aangezien Sony dik verlies maakt per verkochte console, zijn ze daarom overgestapt naar dit model. Drukt mooi de kosten.

De 40gig heeft toch ook WiFi?

Ik heb vorig weekend dan ook voor het eerst in mijn leven een console gekocht en natuurlijk de PS3.

Klopt, die heeft ook wifi. Zo "natuurlijk" is het niet om voor de PS3 te gaan. Bluray bied praktisch geen voordeel, behalve de grotere beschikbare capaciteit ivm dvd, en de console is duurder dan de concurrentie. Een Xbox 360 is er al voor 200 €, een Wii al voor 250 €. 360 heeft problemen gehad met de rooie ring, maar die zijn zo goed als opgelost. Gedupeerde klanten die nog een oudere console hebben, hebben wel een garantieverlenging gekregen van 2 jaar extra.
En de Wii? Sja, die verslaat alle next gen consoles nog gemakkelijk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan