Playstation 3 zwart beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

leutjebreedbek

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2009
Hallo allemaal

Heb ik weer.. heb ik net een Playstation 3,
moest ik er nog even kabel voor kopen [AV/S-video] ben ik dolblij dat ik eindelijk kan spelen:D

lukt het niet.., ik krijg een zwart beeldscherm als ik mijn televisie aan doe en ik wil hem op AV zetten., wat ik nog heb is de roodgeelwit kabel in een scart [ik had ook nog een 4e kabel volgens mij was dat een video kabel, die hoefde er niet in had ik begrepen van de verkoopster],

Hij moet het nog wel doen, gister deed hij het nog bij iemand anders is niks mee gebeurd of gevallen of dergelijk

ik hoop niet dat ik antwoorden krijg met 'zit de stekker er wel in, of heb je hem wel aan gedaan' want zo slim ben ik nog net wel

en is het normaal dat de achterkant wat warmer word?

alvast bedankt voor jullie hulp:D

mvg
Leutjebreedbek

Hoi.

De PS3 word inderdaad aan de achterkant best warm. Hier maakte ik mij ook zorgen over, bleek verder niet erg te zijn (klasgenoot heeft ook een PS3, en word net zo warm).

Het zwarte scherm, dan toch zo'n vraag: niet de verkeerde stekkers aan elkaar aangesloten? Rood, Geel, en Wit moeten alle 3 aangesloten zijn. Van RGB -> Scart, zit er meestal zo'n kastje tussen waar op staat "In - Out" met een schuifje/schakelaar eronder, staat die ook goed?

Hee hoi, nou ik heb in de scart alle kleuren goed aangesloten, en de video contact er niet in gedaan, dat weet ik zeker, ja daar zit ook een schuifje op, ik kan hem zowel input als output kiezen, ik heb hem op input, maar nog steeds zwart beeld

En als je die op Output zet? Het gaat tenslotte van de PS3 naar de TV, niet andersom.

Ondertussen is het probleem al verholpen:D

dankzij de snelle manier van communiceren via de chat kon probleempjes mij helpen, wat ik dus heb gedaan:

Ik heb de computer gereset door eerst alles uit te doen [standbij, PS3 uit, stekker eruit]
dan alles weer in, dan de knop 7 seconden ingedrukt totdat ik 2 piepjes hoorde en toen nog een keer
en toen was het beeld gereset.

wat ik zelf denk hoe dit kon gebeuren is dat de vorige gebruiker altijd via HDMI aansluiting speelde, en dus niet via scart

Tja zag je mail nu pas, maar had ook een reset van je PS3 aanbevolen. Is de enige manier om de beeld-instellingen weer standaard te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan