Playstation van NTSC naar PAL ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

anja8888

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2003
Berichten
153
Hoi

Wij hebben een Playstation 2, maar hebben die aangeschaft in het buitenland, waar we nu nog 1 jaar blijven wonen.
Als wij straks terug gaan naar Nederland zijn er alleen maar spellen te koop met het PAL-systeem.
Sony zelf wist geen oplossing..... er schijnt wel een oplossing te zijn van PAL naar NTSC maar daar hebben wij helaas niet aan.
Weet iemand een oplossing om beide systemen te kunnen spelen en/of de Playstation over te zetten naar PAL?

bedankt alvast!

Anja.
 
Hallo

De meest eenvoudige oplossing is een converter.....

Zie ..http://www.lik-sang.com/news.php?artc=2489

Er is dacht ik ook de mogelijkheid om de hardware aan te passen , enkele soldeerverbindingen verplaatsen op de printplaat....

Let wel toestel dient te worden geopend , met uiteraard garantieverlies......

De reaktie van "SONY" zelf vind ik persoonlijk wel heel goed ......(alsof ze zelf hun eigen hardware niet kennen....)

Maar ja.... de markt "hun verkoop" moet blijven draaien heeeee....

Peter
 
hey,

bedankt voor jullie reacties!
Maar toch nog een vraag: kun je met die converter beide systemen spelen denk je? Dus NTSC en PAL, of heb ik dan niets meer aan die NTSC spellen?

groetjes,Anja.

VDK_P>>>leuke site van jouw vrouw.
 
Geplaatst door anja8888
hey,

bedankt voor jullie reacties!
Maar toch nog een vraag: kun je met die converter beide systemen spelen denk je? Dus NTSC en PAL, of heb ik dan niets meer aan die NTSC spellen?

groetjes,Anja.

VDK_P>>>leuke site van jouw vrouw.

Ligt eraan welke oplossing je neemt, ombouwen is de beste oplossing maar helaas verboden in nederland (je woont nog een jaar in het buitenland dus waar w8 je op?) die converters zijn voor zo ver ik weet verschrikkelijk iritant.
Ten eerste moet je er iedere keer een cd inliggen en daarna kun je pas je ntsc spel der in leggen
ten tweede doet ie het niet altijd goed
ten derde krijg je of zwarte balken of een enorm uitgerekte kop/auto/gun (pal is met meer lijntjes)
 
ombouwen doen ze hier waar wij wonen niet.... Maar in Nederland doen ze dat weer niet bij een NTSC systeem... Ze kunnen wel ombouwen van PAL naar NTSC maar niet omgekeerd.
Maar kan ik nou met zo'n converter beide systemen spelen? Dus NTSC-spellen èn PAL spellen?

bedankt voor jouw reactie Dolfhin !
 
Ombouwen is de beste optie. Geen gezeur, je kan alle (import) spellen spelen die je wilt. Ik heb SOCOM Navy Seals al meer als een halfjaar liggen, uit de VS. Hier is hij nog steeds niet uit.. :rolleyes:

Als PAL spellen het dan niet meer doen haal je die converter er toch gewoon tussenuit?
 
Geplaatst door anja8888
ombouwen doen ze hier waar wij wonen niet.... Maar in Nederland doen ze dat weer niet bij een NTSC systeem... Ze kunnen wel ombouwen van PAL naar NTSC maar niet omgekeerd.

De messiash 2 pro chip is regio vrij!. Plus dat je die kan uitschakkelen en nog een hoop van die dingen. UIteraard is het helemaal illigaal en ik raad hem niet aan ofzo maar het is maar dat je het weet!

Maar kan ik nou met zo'n converter beide systemen spelen? Dus NTSC-spellen èn PAL spellen?
[/B]

Kijk ff. De action replay 2 pro lijkt me opzich wel goed. Gevestigde naam, goede support, (als het goed is) te updaten via de pc.
Een review vind je : hier (word weinig over het regio vrije gedoe gezegd omdat dat ding eigenlijk er is om codes :)() te gebruiken). Gebruik google voor verdere reviews ;)

Ik zou dat ding laten ombouwen.

ps : je kunt via een site als link-sang.com en dvdboxoffice.com ntsc games bestellen. Die dingen zijn meestal goedkoper als pal games (bijna altijd). Heb ie wel een creditcard voor nodig!
 
Geplaatst door anja8888
heb jij ook een NTSC Playstation dan Saviola?

Nee, ik heb de Messiah 2 chip erin zitten. Ik heb wel NTSC en PAL spellen.
 
Ik heb mijn oplossing gekregen via Future Max .nl
Helaas mag ik dit niet hier op deze site vermelden, maar de tip kwam al van Dolphin. Kan het via internet laten bezorgen, hoop alleen nog iemand te kunnen vinden die het voor mij erin kan plaatsen....

Bedankt allemaal !

Groetjes ,Anja.
 
Geplaatst door anja8888
Ik heb mijn oplossing gekregen via Future Max .nl
Helaas mag ik dit niet hier op deze site vermelden, maar de tip kwam al van Dolphin. Kan het via internet laten bezorgen, hoop alleen nog iemand te kunnen vinden die het voor mij erin kan plaatsen....

Bedankt allemaal !

Groetjes ,Anja.

Als je geen ervaring hebt met solderen zou ik het inderdaad niet zelf doen :) Ik heb wel ervaring met solderen maar ik heb het ook laten doen. Stel je voor dat je een foutje maakt..
 
Hallo

Kleine tip ......stook de soldeerbout niet te heet ....

De p.c.b.'s zijn immers niet van de beste kwaliteit.....

Een gewaarschuwd mens is er ....waard....

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan