playstion 2 op computer monitor

• Onderwerp starter Onderwerp starter fms
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fms

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
heeft iemand mischien een heel goed(en goedkoop) idee hoe ik mijn playstation 2 op mijn lcd scherm aan kan sluiten? ik heb eens gezocht en kwam toen bij -kabels(VGA to RCA ) tot hele apparaten(SXGA box converter). wat is de beste oplossing?

er bestaan soort converter boxen waarmee je SCART of RGB signalen om kan zetten naar een VGA of DVI signalen. die kosten alleen naar mijn mening best duur. (minstens 40eu gok ik)

ik kan alleen uit je post niet afleiden of je hem op je pc wil aansluiten of direct op je lcd scherm. anders denk ik dat bovenstaande optie de enige optie voor je is

gewoon op scherm is wel voldoende denk ik, maakt dat uit voor het geluid? ik heb namelijk geen speakers in mijn scherm.

ik weet eigenlijk niet hoe je PS2 videokabel eruit ziet maar als je een RGB of componenten kabel heb zijn de witte en rode voor je geluid (wist je misschien al) ik zal deze proberen te verbinden met een geluidsysteem of computer.

mag ik vragen waarom je hem op je LCD scherm wilt aansluiten?

ja hoor
dan kan ik op mijn kamer spelen aangezien ik geen tv op mijn kamer heb. en ik heb idd een rode, witte en gele kabel.

dus je ps2 mag infeite ook via je pc verbonden worden?

in dat geval zal ik een tv kaart kopen en daar je ps2 op aansluiten. daar kan je gewoon je gele, witte en rode kabel in kwijt. ben je ook zo'n 40 eu kwijt maar kan je ook nog is tv kijken vanuit je luie bureaustoel! moet je alleen wel een tv-kabel in de buurt aanwezig zijn

misschien voldoet een ps2 emulator ook wel haha ;) alleen zal hij niet precies dezelfde compatibiliteit als je ps2 hebben!

en anders je witte en rode kabel verlengen en in je geluidsinstallatie steken of zoiets kopen en hem in de line-in van je pc steken. alleen heb je dan nog wel steeds zo een converterbox nodig!

Laatst bewerkt:
ok thnx dan doe ik dat wel. (ik heb stiekem al een emulator maar die werkt niet echt naar behoren:p) kunt u mij ook een goede aanraden (tvkaart)?

http://www.hauppauge.de/benelux/pages/products/data_pvr150mce.html

is bovendien compatible met windows xp mce edition. :thumb: dat media center programma wat daar ingebakken zit is een mooi stukkie software om zeer makkelijk om opnames te programmeren, tv te pauzeren en dat soort ongein. ik krijg alleen het videokanaal met Media center niet aan de praat, dus ik raad je wel andere software aan als je je game-kanaal wilt ontvangen!

chrisTv of dergelijke

Geen idee of daar ook Media center in zit, in Ultimate sowieso wel meen ik mij te herinneren.
Windows Vista bevat daarom ook een geupdate versie van Media Center, misschien ondersteund deze wel het videokanaal, ik heb alleen geen idee.

Je kan er altijd andere software voor gebruiken. ChrisTV is hier een voorbeeld van, of de standaard software die bij je tv-kaart geleverd zit (geloof dat dat WinTV is).

:thumb:

ik heb het advies die WinME me heeft gegeven opgevolgd maar het is niet echt wat ik ervan verwachtte. ik heb namelijk een seconde of 2 vertraging dus als ik een knop op de controller indruk zie ik het pas 2 seconden later op het scherm gebeuren, niet echt handig:(

in ieder geval heb ik nu besloten een PS3 te halen. die kan ik eenvoudig op mijn monitor aansluiten met een HDMI>DVI kabel. alleen moet ik nu de hele tijd wisselen van computer naar playstation kabel. is hier een goedkope oplossing voor? ik heb al iets gelezen van een KVM switch, maar nog geen een gezien met een DVI ingang of uitgang er op.

heeft iemand anders mischien een idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan