Please helpmij: kan niet meer inloggen na update naar windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

gekkie25

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2008
Net voor ik vertrok op mijn 2 maanden durende reis naar moskou update mijn laptop ineens automatisch naar windows 10. Nu kan ik niet meer inloggen. Ik krijg telkens de melding dat het wachtwoord niet klopt of dat ik geen internet heb en dus mijn laatste wachtwoord moet invullen. Dit alles helpt dus niet en als ik het 2 keer probeer herstart mijn laptop. Het is een dell met redelijk goede specs. Iemand een idee hoe dit zsm op te lossen kan hier in Rusland niemand vinden die kan helpen en heb hem heel erg nodig voor mijn werk. Alvast onwijs bedankt!!!

Zonder een schijf (Windows of een andere opstartschijf), een backup bestand van je vorige Windows etc. etc. denk ik dat je het kunt 'schudden'. Aan de andere kant zal je even goed na moeten denken welk wachtwoord je op je vorige Windows gebruikte, want daar moet Win 10 op 'aanslaan'.

Heb dat wachtwoord uiteraard geprobeerd maar er gebeurt niks... Wordt er echt gek van.. Heb hem echt nodig heb geen schijf of niets qua hele backup

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, daarom schreef ik ook dat je zonder schijven, backups etc. etc. het wel kunt schudden.
Is er geen optie dat iemand van thuis de backup naar je toestuurt?
Want natuurlijk heb je als slimme en nuchtere hollander, een complete schijfimage van je huidige of vorige Windows op een extern medium staan, je hebt deze alleen even niet bij je...............

Laatst bewerkt:
Eerste wat ik zou doen is inloggen als de administrator-gebruiker die bij installatie van Windows 7/8 is aangemaakt. Dus op het inlogscherm kiezen voor "Andere gebruiker" en dan inloggen met die administrator-gebruiker.
Makkelijkste is (dan hoef je niet te weten welke pc-naam je laptop heeft), ik gebruik hier "Gebruiker" als voorbeeld van die initiële administrator-gebruiker:
.\gebruiker
(dus een '.' en dan een '\' en dan de gebruikersnaam van die administrator-gebruiker)

Dan kun je gaan kijken of er problemen zijn in Apparaatbeheer etc. (bijv. resulterend in netwerkproblemen etc.)

Tijs.

Eerste wat ik zou doen is inloggen als de administrator-gebruiker die bij installatie van Windows 7/8 is aangemaakt. Dus op het inlogscherm kiezen voor "Andere gebruiker" en dan inloggen met die administrator-gebruiker.
Makkelijkste is (dan hoef je niet te weten welke pc-naam je laptop heeft), ik gebruik hier "Gebruiker" als voorbeeld van die initiële administrator-gebruiker:
.\gebruiker
(dus een '.' en dan een '\' en dan de gebruikersnaam van die administrator-gebruiker)

Dan kun je gaan kijken of er problemen zijn in Apparaatbeheer etc. (bijv. resulterend in netwerkproblemen etc.)

Tijs.

Die begrijp ik niet helemaal
Kan ik niet via safemode een systeem herstel doen? Hoe kom ik in safe?

Als je die niet hebt geactiveerd / ingesteld toen je Windows 10 in gebruik nam, dan kom je daar in je huidige situatie in het buitenland niet in.

Hele probleem is dat hij windows 10 heeft geinstalleerd de avond voor ik wegging. Nu kom ik er dus niet meer in... Krijg hem niet in safe modus wat zijn mijn opties? Helemaal niemand een idee?

Wat ik bedoelde is dat (zeker bij de hardware meegeleverde Windows versies) je bij het installeren (=bij het voor het eerst aanzetten) tijdens het installatie-proces een eerste account aanmaakt, dat dan administrator-rechten heeft.
Echter ik zie zojuist dat het bij Windows 8 ook mogelijk is om dat admin account (meteen) zo'n xxxx@yyyy mail adres te laten zijn (=Microsoft account).

Het gaat er mij dus om of jij je kunt herinneren welk eerste account je hebt ingesteld bij de installatie van Windows op de laptop/pc en (indien dat afwijkt van het account waar je nu niet inkomt) of je je ook herinnert welk wachtwoord daar dan bij hoorde.

Tijs.

Hele probleem is dat hij windows 10 heeft geinstalleerd de avond voor ik wegging. Nu kom ik er dus niet meer in... Krijg hem niet in safe modus wat zijn mijn opties? Helemaal niemand een idee?
Ik geloof niet dat het "kwartje bij je valt"?

1. als jij geen herstelmedia hebt (en die heb je niet)
2. je weet je wachtwoord niet meer (en dat weet je niet)
3. je geen Windows DVD voorhanden hebt (heb je kennelijk niet)
4. je hebt Windows 10 vooraf niet zodanig geconfigureerd dat de veilige modus (F8) beschikbaar is (en dat heb je niet)

dan kun je het schudden.

Ik hoop iig dat je nu geleerd hebt om ALTIJD een backup te maken (schijfimage) en die voorhanden te hebben, dan wel relatief snel voorhanden te kunnen hebben. Je bent helaas nummer x.xxx.xxx hier op de Helpmij............... :rolleyes:

Enigste optie die je hebt is de harde schijf eruit halen, die daar bij een bevriende relatie in een systeem hangen en je bestanden uitlezen en op een extern medium zetten.
Vervolgens koop je voor een paar luttele tientjes een Windows Instalatiedisk van je oorspronkelijke OS, installeert Windows met je eigen key, ga online, maak de machine werkbaar en kopieer je eigen bestanden terug.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan