Please set mailfile???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killerclown

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Ik heb een contactformulier gemaakt maar er zit ergens een fout in denk ik.
De site staan online via Telenet.
Telkens ik op verzenden klik, krijg ik een scherm met de melding "please set mailfile".
Kan iemand mij zeggen wat ik mis doe of wat dit betekend?

Het script is nochtans van de site van Telenet gehaald en enkel wat aangepast aan mijn eigen noden.

Ik heb 4 bestanden: contact.htm, gelukt.htm, mislukt.htm en mailfile.txt

dit is het script van contact.htm

Code:
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
<!--
body {
	background-color: #99ff99;
}
body,td,th {
	color: #0033cc;
}
-->
</style></head>

<body>
<p align="center">&nbsp;</p>
<form action="/cgi-bin/form.cgi" method="post">
  <p align="center">
    <input name="DEBUG" type="hidden" id="DEBUG" value="0">
    <input name="contactfile" type="hidden" id="mailfile" value="/mailfile.txt">
    <input name="MAILTO" type="hidden" value="riddlebox@telenet.be">
    <!--Put yor own e-mailadres here -->
    <input name="REPLYFAULT" type="hidden" value="/mislukt.htm">
    <!--page you want to display when something wrong -->
    <input name="REPLYOK" type="hidden" value="/gelukt.htm"">
  </p>
  <div align="center">
    <table width="374" border="0">
      <tr>
        <td height="32" colspan="3"><div align="center">CONTACTFORMULIER</div></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="325">Naam<br>
        <input name="naam1" type="text" id="naam1" size="30"></td>
        <td width="6">&nbsp;</td>
        <td width="29">&nbsp;</td>
      </tr>
      <tr>
        <td>Voornaam<br>
          <input name="voornaam1" type="text" id="voornaam12" size="30"></td>
        <td>&nbsp;</td>
        <td>&nbsp;</td>
      </tr>
      <tr>
        <td>Emailadres:<br>
          <input name="email" type="text" id="email2" size="30"></td>
        <td>&nbsp;</td>
        <td>&nbsp;</td>
      </tr>
      <tr>
        <td>&nbsp;</td>
        <td>&nbsp;</td>
        <td>&nbsp;</td>
      </tr>
      <tr>
        <td>Onderwerp:<br>
          <input name="onderwerp" type="text" id="onderwerp2" size="30"></td>
        <td>&nbsp;</td>
        <td>&nbsp;</td>
      </tr>
      <tr>
        <td height="5">&nbsp;</td>
      </tr>
      <tr>
        <td>Bericht<br>
          <textarea name="bericht" cols="50" rows="10" wrap="VIRTUAL" id="textarea"></textarea></td>
        <td>&nbsp;</td>
        <td>&nbsp;</td>
      </tr>
      <tr>
        <td colspan="3">
          <div align="left">
            <input name="verzenden" type="submit" id="verzenden3" value="Verzenden">
            <input name="wissen" type="reset" id="wissen2" value="Wissen">
            </div></td>
      </tr>
      </table>
  </div>
  <p>&nbsp;  </p>
  <p>&nbsp;</p>
  <p>&nbsp;</p>
  <p>&nbsp;</p>
</form>
<p>&nbsp;</p>
</body>
</html>

Is het bijbehorende mailscript (form.cgi) op de server aanwezig? Dit moet in de map cgi-bin worden geplaatst.

Is het bijbehorende mailscript (form.cgi) op de server aanwezig? Dit moet in de map cgi-bin worden geplaatst.

euh...het is een script dat ik van de server heb gehaald bij Telenet.
Moet ik zelf een folder maken onder mijn website met dit erin?

In de code van je formulier staat dit:

<form action="/cgi-bin/form.cgi" method="post">

Achter "action" wordt verwezen naar een mailscript, het heet "form.cgi" en dit dient aanwezig te zijn in de map cgi-bin.

Waarschijnlijk heb je een map cgi-bin op de server bij Telenet. Daarin kun je form.cgi plaatsen (als dat nog niet is gebeurd).

In de code van je formulier staat dit:

Achter "action" wordt verwezen naar een mailscript, het heet "form.cgi" en dit dient aanwezig te zijn in de map cgi-bin.

Waarschijnlijk heb je een map cgi-bin op de server bij Telenet. Daarin kun je form.cgi plaatsen (als dat nog niet is gebeurd).

Hmmm...dan ga ik es moeten zoeken want dit is mij onbekend. Volgens de uitleg van de site moet je gewoon die 4 bestandjes maken en dan moet het werken maar over form.cgi wordt geen woord gezegd.
Moet je form.cgi zelf maken of zou dit iets zijn dat men van Telenet zelf moet geven?

Als deze informatie van je provider komt dan neem ik aan dat het form.cgi al aanwezig is.
(ja, zo'n mailscript is echt nodig, dit is een server side script dat de verzending regelt).

Is hierover geen uitleg/support bij Telenet? Zij zullen wel weten hoe hun script werkt...

Als deze informatie van je provider komt dan neem ik aan dat het form.cgi al aanwezig is.
(ja, zo'n mailscript is echt nodig, dit is een server side script dat de verzending regelt).

Is hierover geen uitleg/support bij Telenet? Zij zullen wel weten hoe hun script werkt...

Ik heb eens even ingelogd bij Telenet maar ik zie onder mijn site geen enkel mapje met cgibin en form.cgi.
Als ik hun uitleg goed versta, lijkt het simpel en moet je gewoon die bestandjes aanpassen aan je eigen noden. Maar over form.cgi wordt nergens iets gezegd hoe je dit aanpakt.
http://onlinesupport.telenet.be/eCustomer/iq/telenet/request.do?session={b721cff0-df26-11dc-6173-000000000000}&event=1&view(4520)=c{6fcb4520-112b-11db-53b9-000000000000}&varset(1)=pobj:{03be9e90-0b68-11db-f7d8-000000000000}&varset(2)=origin:problem2&forward=case&varset(3)=usergroup:End%20Customers%20-%20Anonymous&varset(4)=user:anonuser

Ik zoek nog even verder.

Alvast veel dank Fritzi voor je hulp.
Door jou ben ik al een stuk verder geraakt. Nu weet ik tenminste al waar het probleem zit.

Fout zit in volgende rege: <input name="contactfile" type="hidden" id="mailfile" value="/mailfile.txt">

name moet MAILFILE zijn ipv contactfile.

Soortgelijk formulier staat hier:
http://onlinesupport.telenet.be/eCustomer/iq/telenet/request.do?session={fc299a50-7937-11dd-64e2-000000000000}&event=1&view()=c{6fcb4520-112b-11db-53b9-000000000000}&varset()=pobj:{a11cbbf0-0b6c-11db-f7d8-000000000000}&varset(2)=origin:problem3&forward=case&varset(3)=usergroup:End%20Customers%20-%20Anonymous&varset(4)=user:anonuser

De afhandeling geshiedt door de cgi van telenet.
Daar heb je geen toegang toe.
De namen (input voor je formulier) dienen precies zo te blijven voor de verwerking.

Waar heb je mislukt.htm
verstopt,
want die is ook niet te vinden.
Lijkt me dat die in een map formulieren moet zitten.
En moet je niet een volledig http adres opgeven?

:cool:

heeft er trouwens iemand een idee waarom mijn stylesheet (in de head-tag) niet werkt bij verzonden.htm & fout.htm, maar wel in het formulier?
ik heb de head-tag gewoon gekopieerd...

alvast merci

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan