Plexwriter 62x24x52

• Onderwerp starter Onderwerp starter dvham
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Hallo,

Heb een plexwriter aangeschaft. Ik heb deze op de volgende manier aangesloten:

Ide1: Master:15BG HDD
Slave: Aopen Cdrom

Ide2: Master Plexwriter 52x24x52

Als ik nu een cdtje ga branden slaat de gehele pc vast. Dit gebeurd op het moment als ik op de knop branden druk. Dan krijg ik soms een heel zwart scherm of een blauw scherm met de melding error in VXD etc. dan krijg ik een hele reeks van meldingen en slaat ook de gehele pc vast.

Win98
384 MB SDRAM
AMD Duron 850Mhz

Verder Maxtor 200GB HDD Extern ook nieuw! Maar voorheen had ik ook al problemen met branden!!!! Ja ook met mijn oude brander.

Wat is dit? Ik hoop op goede suggesties.

Ik hoop niet dat ik je hiermee deprie maak...:)

Ik heb dit zelf ook een keer gehad en is toen gekomen nadat ik een IDE kanaal extra in gebruik nam voor een 2de HD, ook rebooten bij het branden in Nero.
Probleem is hierna ook niet overgaan, had verder geen enkele aanwijzing of wat ook om het op te lossen.
Uiteindelijk een heeft een herinstallatie wel geholpen, maar das niet de weg natuurlijk...

Misschien proberen de ASPI layer te updaten, of kijken of er foutmeldingen staan in apparaatbeheer?
EDIT
Misschien nog een poging te doen de overdrachtmodussen te veranderen in apparaatbeheer.

Laatst bewerkt:
Ik zou hem eerst updaten naar 5.51042. (als het nog kan.
En nog beter Nero 6.0019 zitten veel meer mogelijkheden op en herkent ook de nw. branders.
Als je NERO na 1-7-2003 gekocht is en geen retail versie kun je hem gratis updaten naar 6.0.

Ik heb nu nero 6 geinstalleerd en het branden gaat prima!!!!!

Hehe eindelijk een keer een makkelijkere oplossing. Bedankt!

Kon je de oude updaten of heb je het anders geregeld.

Heb de pc nu ergens anders aangesloten en de pc slaat nu tijdens het branden vast.

Soms op 16% of op 37% het maakt niet uit.

Nu de laatste keer kreeg ik een timeout error.

Ik gebruik nu Imation cd-r tjes. Die werkten altijd prima.

EN wat ik brand zijn foto's maar dat mag toch ook niet uitmaken. De vorige keer heb ik een cdtje gekopieerd en een mulitsessie cd gebrand.

De apparaten die nu op de pc hangen zijn.

Officejet D serie
Maxtor 200 Gb HDD extern via USB
NEOVO 15 inch TFT scherm
Logitech Wireless Desktop
512 MB SDRAM geheugen
AMD Duron 850 Mhz

Hoi,

Probeer het eens op een lage snelheid.
Achtergrond prog's zoveel mogelijk uit (zeker bij weinig geheugen)

Grtzzz.

Ja het wordt nu iets moeilijker om hier een oplossing voor te vinden. Ik zou eerst een ander merk CD proberen en wat betreft die timeout error dat zou misschien kunnen komen door die externe HD.

En als ik die HDD hebb afgekoppeld, wat ik dus had gedaan. en dat die nog niet werkt. Ik heb ook al de cd van plextor geprobeerd.

Ik heb nou de software van Plextor geprobeerd en daar lukt het dus wel mee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan