• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ploegen automatisch rangschikken

• Onderwerp starter Onderwerp starter foli
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

foli

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2008
Na het spelen van een poulein een tornooi zouden we willen dat de ploegen volgens de punten die ze behaalden automatisch in de juiste volgorde komen te staan. De eerste natuurlijk bovenaan, dan de 2de, enz. Kan iemand mij een formule bezorgen hiervoor?
Alvast bedankt.

Foli

Foli,

Ik heb geen idee hoe de puntentelling loopt, Hier heb je een formule die kijkt naar de meeste punten, van hoog naar laag. wil je van laag naar hoog vervang dan GROOTSTE voor KLEINSTE.
Code:
=ALS(AANTALARG($A$1:$A$25)>RIJ($A1)-1;INDEX($A$1:$A$25;VERGELIJKEN(GROOTSTE($B$1:$B$25;RIJ($D1));$B$1:$B$25;0));"")
In kolom A (1:25) staan de namen, in kolom B (1:25) de eindstanden. Hou de bereikgebieden gelijk. Formule is sleepbaar naar beneden en geeft lege cellen als de namen op zijn.

Succes,

Laatst bewerkt:
Een formule die ik gekregen heb om te rangschikken:

Code:
=RANK(IF(ISNA(R4);1;R4);$R$4:$R$13;0)

Kan je me even vertellen welke cel je ploegen zijn en welke cel de puntenbevat? Bedankt

In A4 staat de formule, en kijkt naar de punten die in R4 tem R13 staan.

Hey Raymond,

Bij het ingeven van de formule krijg ik steeds #Naam? te zien. Blijkbaar is er toch ergens een foutje. Ik zet een voorbeeldje in bijlage. Onder rangschikking moet het nummer van de rangschikking komen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bij het ingeven van de formule krijg ik steeds #Naam? te zien.
...ofwel je hebt een Nederlandse versie van Excel... ;)
Zo zijn de functies in het voorbeeld vertaald voor de Nederlandse versie.
Code:
=RANG(ALS(ISNB(R4);1;R4);$R$4:$R$13;0)

Groet, Leo

Ja!!!!!
Het werkt!!!.
Merci voor de antwoorden en de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan