• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ploegnaam + ploegnummer op verschillende formulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

djollieboy

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2009
Berichten
18
Hallo,

Volgende maand organiseren we een kwis. Om vergeten ploegnamen op de antwoordbladen te vermijden heb ik hulp nodig. Ik maak een lijst in excel van alle ingeschreven ploegen. Er zijn 10 ronden en ongeveer 30 ploegen. Graag zou ik op voorhand op ieder formulier hun naam en nummer vooraf plaatsen en de antwoordbladen aan het begin vd kwis zo afgeven. Hoe werk ik hiervoor het best? In bijlage vindt u een voorbeeld . Tabblad voetbal & wielrennen zijn 2 voorbeelden van antwoordbladen en in blad inschrijvingen vindt u de deelnemende ploegen. Graag zou ik bij het afprinten van de antwoordbladen de naam en ieder nummer van ieder ploeg ingevuld zien. Gaat dit het best in excel of kan je dit in acces?

alvast bedankt voor diegenen die mij begrijpen
 

Bijlagen

  • antwoordbladen.xls
    19 KB · Weergaven: 88
Ik zou dit oplossen door in Excel de ploegnamen te zetten en in Word met Afdruk Samenvoegen de formulieren te voorzien van de namen.

Je maakt dan in Word de formulieren en koppelt het Excel bestand hier aan. Check het Word gedeelte op het forum, of de F1 toets in Word en zoek op Afdruk samenvoegen. De eerste keer lijkt ingewikkeld, maar het is een geweldige tool voor bijv. standaardbrieven die naar tig mensen verzonden moet worden. Of voor dit soort zaken.
 
Hier een voorbeeldje
Rij 51 tm 75 moet je nu door kopiëren naar beneden.
En op elke blz verschijnt het volgende team

Voor een andere sport kopieer je het tabblad en zet je alleen in cel B4 een andere sport naam
 

Bijlagen

  • antwoordbladen.xls
    28 KB · Weergaven: 90
Zet deze code achter een knop op elk sportblad en de rest gebeurt vanzelf:

Sub formulieren()
aantal = Sheets("inschrijvingen").Range("a65500").End(xlUp).Rows
For i = 1 To aantal
ActiveSheet.Range("B1") = Sheets("Inschrijvingen").Range("B" & i)
ActiveSheet.Range("B2") = Sheets("Inschrijvingen").Range("A" & i)
ActiveSheet.PrintPreview 'eventueel wijzigen in Printout
Next
End Sub


Succes, Cobbe
 
Bedankt PSV supporter. Ik heb weer iets bijgeleerd.

En voor Cobbe, hoe plaats je die code juist, ik weet er eigenlijk niets van !
 
De code zit er al in, je hoeft enkel nog de 'AFDRUKKEN'-knop te copiëren naar de nieuwe bladen.

Nog vragen? .....

Succes, Cobbe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan